یک متخصص پوست و مو، گفت: بر اساس یافته‌های برخی تحقیقات، کمبود برخی مواد غذایی و عناصر در رژیم غذایی ریزش مو و سپیدی مو را موجب می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو، گفت: بر اساس یافته‌های برخی تحقیقات، کمبود برخی مواد غذایی و عناصر در رژیم غذایی ریزش مو و سپیدی مو را موجب می‌شود.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: افرادی که دچار کمبود پروتئین و کالری هستند یا کسانی که سوء تغذیه دارند دچار درجات مختلفی از ریزش مو و سپیدی مو هستند.

وی افزود: نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که کمبود برخی عناصر مانند مس، روی و سلنیوم در سفیدی و ریزش مو تا حدودی موثر هستند، البته در برخی تحقیقات نیز این تاثیرات رد شده است.

احسانی خاطرنشان کرد: ریزش و سپیدی مو در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ژاپن، کره و چین به ندرت دیده می‌شود و معمولاً دارای موهای پُر و مشکی هستند و ریزش و سفیدی مو در سنین بسیار بالا دیده می‌شود که احتمال می‌رود علاوه بر مسئله نژاد، تغذیه نقش اساسی در این اتفاق دارد.

این متخصص پوست و مو افزود: استفاده زیاد این کشورها از سبزی، میوه، غذاهای دریایی و پروتئین کافی در رژیم غذایی می‌تواند یکی از عوامل تأخیر ریزش و سپیدی مو باشد که نقش غذاهای دریایی به مراتب پرررنگ‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام این تحقیقات و یافته‌ها برای ریزش مو و سپیدی مو در افرادی که روند نرمال تغذیه را پیگیری می‌کنند همچنان مسئله ریزش مو و سپیدی مو بی علت بوده و به ژنتیک ارتباط داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha