یک محقق طب سالمندی با اشاره به اینکه ترک سیگار موجب بهبود کیفیت زندگی سالمندان می‌شود، اظهار کرد: سنجش مستمر فشار خون، قند و وزن برای سالمندان الزامی است.

سلامت نیوز: یک محقق طب سالمندی با اشاره به اینکه ترک سیگار موجب بهبود کیفیت زندگی سالمندان می‌شود، اظهار کرد: سنجش مستمر فشار خون، قند و وزن برای سالمندان الزامی است.

دکتر فرشاد شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های ایمن‌سازی برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به آنفولانزا الزامی است، گفت: تزریق واکسن پنوموکوک برای افراد سالمند بالای 65 سال لازم است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی از نظر کلسترول برای افراد دچار مشکلات قلبی و سالمندان بسیار لازم است، تصریح کرد: سنجش فشار خون، قند و وزن برای همه سالمندان در هر نوبت که به پزشک مراجعه می‌کنند نیز ضروری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه انجام غربالگری می‌تواند نقش موثری بر پیشگیری از ابتلای تمام سالمندان به مشکلات تیروئید داشته باشد، یادآور شد: این افراد باید حداقل هر 2 تا 5 سال، یک نوبت تحت معاینه و غربالگری قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده سالمندان از کلسیم و ویتامین D خاطرنشان کرد: همچنین ترک سیگار برای تمام افراد و بویژه سالمندان ضروری است و نقش موثری را در بهبود کیفیت زندگی آنها ایفا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تجویز آسپرین برای مردان 45 تا 79 سال و زنان 55 تا 79 سالی که مشکلات گوارشی ندارند، می‌تواند مفید باشد، یادآور شد: ارزیابی افراد سالمند در خصوص وضعیت راه رفتن، شنوایی، بینایی و افسردگی الزامی است. اما ارزیابی شناختی باید تنها برای افرادی که دچار علائم بیماری هستند، صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha