شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 130142

شکایت از دندانپزشکان، ارتوپدها و پزشک زنان در صدر شکایت مردمی است.

شکایت از پزشکان در سال‌های اخیر دو برابر شده

سلامت نیوز: شکایت از دندانپزشکان، ارتوپدها و پزشک زنان در صدر شکایت مردمی است.

مدیرکل دفتر آموزش سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: شکایت از دندانپزشکان، ارتوپدها و پزشک زنان و زایمان در صدر شکایت از پزشکان قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود قادی‌پاشا بعد از ظهر امروز در دومین روز سمینار آموزشی قوانین و مشکلات حقوقی حرفه پزشکی که به میزبانی اداره نظام پزشکی آمل دنبال می‌شود با بیان اینکه امروز وکلا به دنبال شکایت از پزشکان هستند، بیان کرد: وقتی که جامعه  به این سوی پیش می‌رود که باید از پزشکان شکایت شود، پزشکان نیز باید به حقوق و قوانین حقوقی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که پزشکان آشنایی به مسائل حقوقی پزشکی نداشته باشند نمی‌توانند در کمیسیون‌ها از خود دفاع کنند، افزود: پزشکان می‌توانند با آشنایی به قوانین بهترین وکیل برای خود باشند.

قادی‌پاشا با تأکید بر اینکه بحث شکایت از پزشکان مختص ایران نیست و در کشورهای دیگر دنیا نیز رخ می‌دهد، بیان داشت: در آمریکا میزان شکایت از پزشکان در طی 20 سال از چهار درصد به هفت درصد افزایش یافته است.

این مسئول با اعلام اینکه در ایران نیز سالانه 5 هزار شکایت علیه پزشکان مطرح می‌شود، عنوان کرد: میزان شکایت از پزشکان در ایران در سال‌های اخیر دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه تخلف پزشکان به دو بخش کیفری و انتظامی تقسیم می‌شود، گفت: در تخلف انتظامی کوتاهی پزشک بررسی و در تخلف کیفری بحث پرداخت دیه مطرح می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش سازمان پزشکی قانونی کشور با اعلام اینکه در ایران بیش از یک هزار و 200 جرم کیفری تعریف شده است، عنوان داشت: در کشورهایی مانند ژاپن سرفصل‌های جرم کیفری کمتر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پزشکان به دنبال بیمه مسئولیت خود باشند، تصریح کرد: پزشکی از رانندگی نیز مشکل‌تر است و همان گونه که برای بیمه خودروی خود اهمیت قائل هستیم پزشکان نیز باید به فکر بیمه مسئولیت باشند.

قادی‌پاشا با بیان اینکه این روزها گذشت کردن فراموش و اخذ دیه به راحتی از سوی جامعه پذیرفته شده است، افزود: ندانستن رافع مسئولیت نیست و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه شکایت از دندانپزشکان، ارتوپدها و پزشک زنان و زایمان در صدر شکایت از پزشکان قرار دارد، تصریح کرد: در سال 91 ، 4 هزار و 794 مورد و در سال 92، 5 هزار و 148 مورد شکایت از پزشکان در کشور صورت گرفته است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین شکایت از  دندانپزشکان و مسئولین فنی بوده است، متذکر شد: شکایت از پزشک زنان و زایمان، ارتوپد و جراحی به ترتیب در صدر شکایت علیه پزشکان در سال گذشته قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha