اگرچه چندی پیش عضو جنجالی شورای شهرتهران اعلام کرده بود که پرونده آلودگی و نیترات بالای آب تهران بسته شده است و نگرانی‌هایش برطرف شده است اما اظهارات تازه او نشان می‌دهد که این پرونده همچنان باز است.

سلامت نیوز: اگرچه چندی پیش عضو جنجالی شورای شهرتهران اعلام کرده بود که پرونده آلودگی و نیترات بالای آب تهران بسته شده است و نگرانی‌هایش برطرف شده است اما اظهارات تازه او نشان می‌دهد که این پرونده همچنان باز است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر روز پنجشنبه در دو جلسه بسیج جامعه پزشکی و شورای عالی استان‌ها با وزیر بهداشت روبه‌رو شد و لاجرم طرح ادعای قدیمی و توضیح وزیر بهداشت تکرار شد. حافظی گفت: نمونه‌برداری‌های مختلفی از آب مناطق مختلف تهران در شهریور ماه سال‌جاری انجام شده که بر اساس این گزارش در 8 منطقه تهران آب آلوده بوده است. رحمت‌الله حافظی تأکید کرد: اسناد آلودگی آب تهران را برای یکی از سازمان‌های نظارتی ارسال کردم و البته در جلسه بسیج جامعه پزشکی که با وزیر بهداشت داشتیم صحبت کردم و قرار شد در جلسه حضوری این اسناد را تقدیم وزیر کنم. وی در خصوص زمان انتشار اسناد آلودگی آب تهران گفت: وزیر بهداشت باید این اسناد را منتشر کند. ایجاد آرامش و دادن اطمینان خاطر به مردم از وظایف وزیر بهداشت است. ولی شورا نیز به استناد ماده 100 و 103 قانون اساسی باید وظیفه نظارتی خود را اجرا کند. حافظی تأکید کرد: نظر اصلی را مسئولان اجرایی آب و فاضلاب باید اعلام کنند که مدعی هستند در بیش از 40 نقطه رصد و پایش نیترات آب را انجام می‌دهند.
از سوی دیگر سیدحسن هاشمی در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهاراتی داشته که آب تهران در شهریورماه آلوده بوده است. بهتر است رئیس کمیسیون سلامت شورای شهروندان اگر اسنادی دارند به جای اعلام در تریبون‌های عمومی به صورت حضوری به وزیر نیرو ارائه کنند. قبل از بارش‌های اخیر به دلیل کاهش آب سدها و استفاده بیشتر از آب‌های زیرزمینی اعلام شد که سه حلقه چاه، نیترات بالایی دارند که دستور توقف بهره‌برداری از آنها داده شد. وزارت نیرو در این زمینه مسئول است و با بیش از 750 آزمایشگاه و داشتن نیروهای مجرب در سراسر کشور باید درباره پایش سلامت اظهار نظر کند. در عین حال حوزه بهداشت وزارت بهداشت نیز یکی دیگر از مراجعی است که می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند. وزیر بهداشت تأکید کرد: دلیلی نمی‌بینیم اگر آب شهر تهران مشکلی داشته باشد با مردم در میان نگذاریم.
ë مرغ‌های تهران به سرب آلوده نیست
اما بحث ها و حاشیه ها درباره آلودگی به آب محدود نیست در روزهای اخیر اخباری درباره آلودگی مرغ های تهران به سرب منتشر شده است. اما استاندار تهران گفت: مرغ مورد استفاده شهروندان تهرانی هیچ مشکلی ندارد و مرغ‌های تهران به هیچ عنوان به سرب آلوده نیست. وزیر بهداشت هم با اعلام این خبر به «ایسنا»، افزود: هیچ گزارشی درباره بالا بودن سرب موجود در مرغ و آلودگی آن از طرف وزارت بهداشت به استانداری داده نشده است، برهمین اساس اخبار آلودگی در مرغ را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کنیم. وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تنها مرجع رسمی اظهارنظر در این باره وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: اگر خبری در این باره از سوی بخش‌های دیگر ارائه شود حاشیه‌ای است و رسمیت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha