سخنگوی کمیسیون برنامه،‌ بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبار طرح تحول سلامت 4 و عوارض سلامت 10 خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبار طرح تحول سلامت 4 و عوارض سلامت 10 خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: قانونی که برای افزایش اعتبارات طرح تحول سلامت تصویب شده است به شکل دائمی و ادامه دار خواهد بود تا عدالت سلامت در کشور برقرار شود.

 نماینده گرمسار افزود: با افزایش اعتبار این طرح به سمت عدالت در سلامت خواهیم رفت و با این افرایش اعتبار، شاهد کاهش سهم هزینه‌های درمان شهروندان خواهیم بود. این موضوع باعث می‌شود کمتر شاهد افزایش بیماری به دلیل نداشتن وسع مالی باشیم.

 وی در خصوص عوارض سلامت و خدمات سلامت نیز توضیح داد: هرگونه تولید و واردات دارو همچنین عرضه کالا‌ و خدمات آسیب‌رسان به سلامت و داروهای که احتمال سوءمصرف آنها وجود دارد، مشمول عوارض خاص تحت عنوان «عوارض سلامت» است.

 کاتب افزود: برخی از کالاهای هستند که با ورود به کشور به سلامت مرد ضرر و زیان می‌رسانند، با افزایش 10 درصد هزینه عوارض گمرکی این کالاها می‌توانیم ازسلامت مردم حمایت کنیم.

 سخگوی کمیسیون برنامه،‌ بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: در ابتدای هر سال برای ورود کالاهای بهداشتی کارگروهی مشتمل بر وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی که با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تشکیل می‌شود. فعالیت این کارگروه جلوگیری از ورود کالاهایی است که به سلامتی مردم ضرر می‌رساند و این کار را در قالب مصوبات انجام می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha