سیاستهای سالهای پیشین سازمان صدا و سیما چنان بر ضد سلامت شده بود که وزیر بهداشت را هم از پیگیری ها و تذکرات نا امید کرد؛تاجایی که وی از بی نتیجه بودن تلاشها خبر داد و سرانجام قضاوت درباره سلامتی و عدم سلامتی کالاهای تبلیغی را به مردم واگذار کرد.اما صدا و سیما کار را تاجایی پیش برد که محور اصلی خود برنامه ها با تبلیغات ضد سلامت عجین شد و این برنامه ها به بنگاه تبلیغاتی پر ساز و نوا برای محصولات غذایی، که هیچ هم سویی با سلامت کودکان و خانواده ها ندارد تبدیل شد.

پخش تبلیغات ضد سلامت،خیانت به مردم است

سلامت نیوز-زهرا سادات خوشحالی:سیاستهای سالهای پیشین سازمان صدا و سیما  چنان بر ضد سلامت شده بود که وزیر بهداشت را هم از پیگیری ها و تذکرات نا امید کرد؛تاجایی که وی از بی نتیجه بودن تلاشها خبر داد و سرانجام قضاوت درباره سلامتی و عدم سلامتی کالاهای تبلیغی را به مردم واگذار کرد.


پیشتر کارشناسان و انجمنهای مختلفی نظیر انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران نیز طی نامه ها و بیانیه ها ی سرگشاده بسیاری به ریاست پیشین صدا و سیما از عواقب جبران ناپذیر اینگونه تبلیغات بر سلامت مردم هشدار داده بود .


به گزارش سلامت نیوز اما صدا و سیما  کار را تاجایی پیش برد که محور اصلی خود برنامه ها با تبلیغات ضد سلامت عجین شد و این برنامه ها به بنگاه تبلیغاتی پر ساز و آواز برای محصولات غذایی، که عمدتا هیچ هم سویی با سلامت کودکان و خانواده ها ندارد تبدیل شد.


از طرف دیگر محصولات تبلیغ شده برخی شرکتها که کلا در جایگاه اثر بخشی آنها در حوزه سلامت تردید های جدی وجود داشت نظیر کرم حلزون و یا دستگاهی برای آب کردن چربی های شکمی که نه تنها تاثیرخاصی در متناسب شدن اندام نداشت بلکه عوارض جبران ناپذیری بر ستون فقرات و عوارض پوستی و... از خود به جای گذاشت و فقط جیب مردم را خالی کرد.

اکنون نیز گویا تلوزیون ملی به میدانی برای رقابت انواع و اقسام روغنها و پفکها و مواد غذایی با انواع افزودنی ها و  ...شده (که منجر به ابتلای حجم بالایی از بیماری ها و در نتیجه سرباری هزینه ای زیادی بر دوش دولت در سالهای آینده ) که برای فروش بیشتر جایزه های رنگارنگی هم تدارک دیده اند .

هر ساعت از روز که تلوزیون یا رادیو را روشن میکنی یک برنامه پر زرق و برق اشتهای شما را برای امتحان این محصولات تحریک میکند در صورتیکه تا قبل از این و تا زمانیکه مردم خیلی در معرض این تبلیغات نبودند مصرف اینگونه محصولات در خانواده ها رواج نداشت.

تبلیغاتی که با نشان دادن سفره های رنگارنگ علاوه بر ترویج مصرف گرایی نهایتا سلامت خانواده هایمان را هدف گرفته است.

ساعاتی که سهم فرد فرد ملت ایران از آموزش سلامت در صدا و سیماری ملیشان است (که وظیفه و رسالت اصلی در آموزش و فرهنگ سازی مردم دارد) در حالی به تبلیغات ضد سلامت اختصاص می یابد که اکنون نیاز جدی به اطلاع رسانی در حوزه برخی بیماری ها نظیر انواع سرطانها ، بیماری های مقاربتی ،ایدز  و .... احساس میشود و جایگزینی برنامه ای غیرسالم با سالم ،خیانتی در حق مردم ایران است.مردمی که باید درصدی از نیازهای سلامتی روح و جسمشان را با این برنامه ها برطرف کنند اما در کمال تعجب در معرض بمباران تبلیغاتی ضد سلامت قرار گرفته اند.

اکنون با تغییر مدیریتی سازمان صدا و سیما کارشناسان و متخصصین سلامت امیدوارند که در سیاست های کلی سازمان در حوزه تبلیغات سلامت تجدید نظر کلی شود و مدیر جدید صدای دلسوزان و کارشناسان سلامت را بالاخره بشنود.

زیبنده است سلامت مردم نه تنها برای تامین کمبودهای بودجه ای سازمان فدا نشود بلکه برای حوزه آموزش سلامت تدبیری جدی اندیشیده شود که فردا دیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha