رییس پلیس راهور تهران بزرگ زمان وقوع بیشترین آمار تصادفات پایتخت را ساعات اوج ترافیک اعلام کرد.

سلامت نیوز:رییس پلیس راهور تهران بزرگ زمان وقوع بیشترین آمار تصادفات پایتخت را ساعات اوج ترافیک اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سرهنگ تیمور حسینی در این‌باره گفت: تصادفات پایتخت به جهت فراوانی در هنگام روز و به جهت شدت برخورد در شب هنگام بیشتر رخ می‌دهد و بیشترین آمار تصادفات در ساعات 17 الی 22 یعنی ساعات اوج ترافیک پایتخت است.


وی گفت: در تهران روزانه حدود 8 میلیون موتورسیکلت و خودرو در حال تردد در سطح شهر می باشند که این تعداد وسیله نقلیه بیشتر از حد ظرفیت معابر تهران که حدود 600 هزار وسیله نقلیه را می تواند در خود جای دهد، است. البته گسترش فضای فیزیکی بستر معابر، امری است که در دنیا منسوخ شده است و مد نظر ما نیست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: به جای گسترش بستر معابر بهتر است اقداماتی صورت گیرد که در آن، شهروندان با استفاده از سامانه‌های حمل و نقل عمومی از نظر ایمنی، رفاه و سرعت جا به جایی، آن را بر استفاده از خودروی شخصی خود ترجیح دهند.

حسینی در خصوص چشم انداز نوین پلیس در کاهش حضور فیزیکی نیروهای آن در معابر سطح شهر طی چند سال آینده گفت: خستگی، حب و بغض، رودر بایستی و ترس، خشم، مورد تهدید واقع شدن و تطمیع از جمله محدودیت‌های حضور پلیس در معابر سطح شهر محسوب می شود. برای رفع این نواقص از دوربین های هوشمند استفاده خواهد شد که علاوه بر پوشش دادن این نواقص، قابلیت ثبت چندین تخلف را به صورت هم زمان دارد و هرگز با اشتباه همراه نیست.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ، وی اضافه کرد: در زمینه تجربیات موفق ترافیکی کشورهای پیشرفته دنیا، رویکرد ما به جای تقلید صرف از این الگوها، بهره گرفتن از این تجربیات و بومی سازی آن بر اساس بافت شهری و فرهنگ اسلامی مردم ایران است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha