یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 130237

کارشناسان تغذیه طی تحقیقات خود مخلوطی از ادویه، دارچین و سیر را بررسی کردند. نتایج بررسی ها نشان داد که دارچین به طور موثر کلسترول خون را در مبتلایان به دیابت کاهش می دهد اما روی افراد سالم تأثیری ندارد.

سلامت قلب را با گیاهان و ادویه ها تقویت کنید

سلامت نیوز: کارشناسان تغذیه طی تحقیقات خود مخلوطی از ادویه، دارچین و سیر را بررسی کردند. نتایج بررسی ها نشان داد که دارچین به طور موثر کلسترول خون را در مبتلایان به دیابت کاهش می دهد اما روی افراد سالم تأثیری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،ادویه و گیاهان غنی از آنتی اکسیدان است که تراکم تری گلیسیرید و لیپیدهای خون را کاهش می دهد. پس از مصرف غذای سرشار از چربی، میزان تری گلیسیرید افزایش می یابد که می تواند خطر بیماری قلبی را در پی داشته باشد.اگر مخلوطی از انواع ادویه سرشار از آنتی اکسیدان به غذا افزوده شود، میزان تری گلیسیرید تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند. مخلوطی از انواع ادویه حاوی پودر سیر، رزماری، مرزنجوش، دارچین، میخک، پاپریکا، زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه در این زمینه مفید است.

به گفته محققان ، افزودن ادویه با آنتی اکسیدان های زیاد می تواند راهی برای کاهش کالری باشد بدون این که طعم غذا از بین برود.

کارشناسان تغذیه طی تحقیقات خود مخلوطی از ادویه، دارچین و سیر را بررسی کردند. نتایج بررسی ها نشان داد که دارچین به طور موثر کلسترول خون را در مبتلایان به دیابت کاهش می دهد اما روی افراد سالم تأثیری ندارد.

در این مطالعه، داوطلبان ۹ میلی گرم روغن سیر یا ۱۰ گرم سیر خام مصرف کردند که با کاهش ۸ درصدی کلسترول کلی مواجه شدند که این امر باعث کاهش ۳۸ درصدی خطر مشکل قلبی در افراد ۵۰ ساله می شود. همچنین گروهی از محققان، بین ۶ مرد سالم بین ۳۰ و ۶۵ ساله که اضافه وزن داشتند آزمایشی را انجام دادند.

این ۶ نفر به ۲ گروه تقسیم شدند و به هر گروه غذای مشابه شامل مرغ، نان و بیسکویت داده شد اما به غذای یکی از گروه ها ۲ قاشق غذاخوری مخلوطی از انواع ادویه اضافه کردند. پس از سه ساعت، هر ۳۰ دقیقه خون داوطلبان آزمایش شد.

داوطلبانی که ادویه مصرف کرده بودند فعالیت اکسیدانی بدنشان ۱۳درصد افزایش یافته بود. این فعالیت آنتی اکسیدان می تواند از بروز بیماری قلبی عروقی و بیماری های مزمن دیگر پیشگیری کند.

به گفته محققان با افزودن ادویه، چربی جذب بدن نمی شود و به مقدار زیاد دفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha