نتایج مطالعات برخی محققان نشان می دهد بیشتر معتادان به موبایل از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند.

در گزارش ارایه شده توسط کارگروه آسیب های نوپدید همایش اسلام و آسیب های اجتماعی با بیان این مطلب آمده است:بسیاری از معتادان به موبایل افرادی با اعتماد به نفس پایین هستند و در روابط اجتماعی خود مشکل دارند و احساس می کنند که باید دایم با دیگران در تماس باشند .
درهمایش اسلام و آسیب ها ی اجتماعی موضوع آسیب های نوپدید یکی از 9 کارگروه برگزار شده در زمینه های مختلف آسیب ها ی اجتماعی بود که در آن اعتیاد به تلفن همراه به ویژه پیامک مورد بررسی قرار گرفت.
گزارش کارگروههای فوق درکتابی تحت عنوان "گزیده مقالات و نتایج کارگروههای نخستین همایش علمی اسلام و آسییب های اجتماعی" منتشرشد.
بر اساس این گزارش استفاده ناصحیح از تکنولوژی های نوین ارتباطی منجر به ایجاد پدیده های آسیب زای روانی و اجتماعی شده است .
دراین گزارش آمده است : زیر بنای فیزیولوژیک یکسانی بین اعتیاد دارویی و اعتیاد های رفتاری وجود دارد .
متخصصان شرکت کننده در این کار گروه معتقدند ، خاموش کردن موبایل برای معتادان به موبایل ،"اضطراب" ، "حساسیت" ، "اختلال خواب و بی خوابی" ، حتی" لرز" و "مشکلات گوارشی" می آورد .
از دیگر نتایج ارایه شده در کارگروه آسیب های نوپدید جنبه های مختلف اشکال اعتیاد به پیام کوتاه است که می توان به "صرف زمان زیاد برای پیام کوتاه" ، "اشتغال خاطر" ، "درگیری های ذهنی در مورد پیام کوتاه" ،" جرو بحث با دیگران در جریان استفاده از پیام کوتاه" اشاره کرد .
همچنین " احساس پشیمانی در مورد زمان صرف شده برای پیام کوتاه" ،‌"استفاده از پیام کوتاه برای هیجان جویی و ایجاد روابط اجتماعی با دیگران" ،" زدن از درس یا کار برای پرداختن به پیام کوتاه برای ارضای خاطر" نیز از دیگر اشکال اعتیاد به موبایل است که در این کار گروه به دست آمده است .
همایش اسلام و آسیب ها ی اجتماعی تیرماه سال جاری برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha