یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13025

زنگ ورزش روز شنبه در مدارس دوره های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی سراسر کشور نواخته شد.

به گزارش سلامت نیوز، دانش آموزان در نخستین ساعات امروز پس از شنیدن زنگ ورزش برای سلامتی و تندرستی خود به انجام حرکات مختلف ورزشی پرداختند.
درهفته جاری برنامه های مختلف در خصوص اهمیت ورزش در سلامت انسان ها در مدارس برپا می شود تا دانش آموزان هرچه بیشتر با فواید ورزش و ترییت بدنی آشنا شوند.
برنامه نمادین زنگ ورزش دانش‌آموزی امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و سازمان تربیت‌بدنی در دبستان دکتر افشار منطقه 3 تهران برگزار شد.
براساس برنامه چهارم توسعه ، درس تربیت بدنی و ورزش باید در هفته از دو ساعت به سه ساعت افزایش یابد.
براساس گزارش های آموزش و پرورش ، ‌اکنون مدارس کشوردارای 20 هزار معلم تربیت بدنی و ورزش است والبته به همین میزان نیز با کمبود ورزش و معلم تربیت بدنی روبرو است.
درعین حال برخی کارشناسان و اولیاء دانش آموزان می گویند: درس ورزش و تربیت بدنی در دبستان ها اهمیت داده نمی شود در حالی که ضرورت توجه به درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی کمتر از سایر دوره های تحصیلی نیست.
برخی معلمین ورزش دبستان ها نیز می گویند : دربسیاری از مواقع مدیران مدارس به هنگام مواجه با کمبود ساعات آموزشی در دروس مختلف ، ازساعت ورزش استفاده کرده و دانش آموزان در این ساعت ،دروس دیگر را آموزش می بینند که این امر سبب شده تا دانش آموزان عملا ساعت مصوب آموزش ورزش را طی نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha