مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی گفت: وزارت بهداشت در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت از نقطه نظرات گروه‌های منتقد نسبت به اجرای طرح تعرفه‌ها استقبال می‌کند و درصورت وجود ایرادات جدی در جهت بررسی و اصلاح آن گام برمی‌دارد.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی گفت: وزارت بهداشت در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت از نقطه نظرات گروه‌های منتقد نسبت به اجرای طرح تعرفه‌ها استقبال می‌کند و درصورت وجود ایرادات جدی در جهت بررسی و اصلاح آن گام برمی‌دارد.

محمود طباطبایی در گفت‌وگو با آنا در مورد تخریب طرح اجرای تعرفه‌های نظام سلامت از سوی برخی از کارشناسان اظهار کرد: همیشه در اجرای هر طرح و برنامه‌ای در کشور و در تمام صنوف عده‌ای ناراضی وجود دارند که البته وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی آمادگی بررسی و اصلاح ایرادات واقعی در این طرح را دارد اما افرادی که نسبت به اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح واقعی شدن تعرفه‌ها اعتراض دارند باید به صورت شفاف و روشن دلایل عدم رضایت خود را اعلام کنند، همچنین در هر جامعه‌ای ممکن است عده معدودی از افراد تمایلی به تمکین از مقررات و ضوابط قانونی را نداشته باشند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت قول قطعی داده که در مسیر اجرای طرح از نقطه نظرات گروه‌های مختلفی که معتقد به مشکل‌دار بودن این برنامه هستند استقبال کند و چنانچه ایرادات و مشکلات واقعی و جدی در طرح یاد شده وجود داشته باشد آن مشکلات را بررسی و در نهایت اصلاح کند.

وی همچنین در مورد سامانه 1690 نیز گفت: اجرای این تعرفه در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی تاثیر به‌سزایی داشته است. سامانه 1690 یک خط دو طرفه بوده که مردم و جامعه پزشکی می‌توانند شکایت خود را در آن به ثبت برسانند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی در مورد آمار تخلفات اعلام شده به سامانه 1690 تصریح کرد: سامانه 1690 از 15 آبان ماه در سراسر کشور اجرایی شده و تا هفته گذشته که هنوز اجرای این طرح به یک ماه نیز نرسیده بود براساس اعلام دادستان نظام پزشکی تعداد مواردی که منجر به تخلف از تعرفه ها بوده زیر 5 مورد اعلام شده است. البته ممکن است همه افراد به سامانه 1690 دسترسی و یا با آن آشنایی نداشته باشند. همچنین بر اساس گزارشات رسیده از سامانه 1690 در بخش دولتی و خصوصی بیش از 90درصد از مردم و جامعه پزشکی از اجرای طرح تعرفه‌ها ابراز رضایت کردند و حتی استقبال جامعه پزشکی بیش از انتظارات وزارت بهداشت بود اما در نهایت اگر ایراد و اشکالی در اجرای این طرح وجود دارد باید به مرور اصلاح و رفع شود.

طباطبایی یادآور شد: خوشبختانه بیمارستان‌ها، مدیران عامل و مسئولان فنی، نظارت جدی بر مراکز خود را بر عهده گرفته‌اند و پس از کنترل و بازرسی از تمام بیمارستان‌های خصوصی مستقر در تهران تاکنون بیمارستانی که به وضوح از طرح تخطی کرده باشد کشف نشده است.

وی مهمترین اقدام دولت یازدهم را رسیدگی و تامین سلامت مردم دانست و گفت: دولت تدبیر و امید تامین سلامت مردم را جزو اولویت‌های خود قرار داد و طرح تحول نظام سلامت و اجرای تعرفه‌ها را انجام داد. البته باید توجه داشت که برخی از اعمال جراحی که زمان‌بر بوده و زمان واقعی برای انجام آن در نظر گرفته نشده است به عنوان مثال برخی جراحی‌های ستون فقرات، مغز و عروق بسیار سنگین است و برای انجام عمل به گذشت ساعات بسیاری نیاز دارد بنابراین اعمال کوتاه مدت و بلند مدت در این تعرفه‌ها قابل مقایسه نیستند و باید این موارد در آینده اصلاح شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران ادامه داد: برخی از نسبت‌ها در ارائه خدمات مانند بحث ریکاوری و اتاق عمل که یکی از منابع درآمدی بیمارستان‌ها بوده در برخی بیمارستان‌ها ابلاغ و به گروه‌ها و انجمن‌های تخصصی واگذار شده است. برهمین اساس به بیمارستان‌ها فرصت دو تا سه ماهه داده شده تا در این مورد اظهار نظر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha