مردم باید اصالت تجهیزات و انواع محصولات پزشکی و دارویی را از طریق مراجع معتبر پیگیری کنند و محصولات وارداتی باید دارای برچسب اصالت باشد.

بازار داغ تبلیغات پزشکی تلفنی و پیامکی

سلامت نیوز: مردم باید اصالت تجهیزات و انواع محصولات پزشکی و دارویی را از طریق مراجع معتبر پیگیری کنند و محصولات وارداتی باید دارای برچسب اصالت باشد.

به گزارش سلامت نیوز،روزنامه خراسان نوشت: پشت خط تلفن، خانم جوانی بعد از خسته نباشید، بدون مقدمه شروع به تبلیغ محصولات پزشکی می‌کند و آن محصولات را برای حفظ سلامتی و افزایش ایمنی بدن ضروری معرفی می‌کند و مدعی است دستگاه فشارسنج و دستگاه تست قند معرفی شده می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کند که با قیمت پایین برای مشتری ارسال می‌شود و مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان است.

می خواهید چاق شوید یا از چاقی خود رنج می‌برید، رفع چین و چروک صورتتان را به ما بسپارید و جوان شوید، میگرن شما را آزار می‌دهد و یا مبتلا به آسم هستید و... ارسال چنین پیامک هایی شیوه دیگری از تبلیغ است که با سلامت مردم سر و کار دارد و بسیاری از سایت‌های اینترنتی هم با این تبلیغات فریبنده، افراد را ترغیب به خرید محصولات بهداشتی و آرایشی و دارویی و حتی تجهیزات پزشکی می‌کنند.

این روزها بازار تبلیغات تلفنی و بازاریابی به ویژه برای محصولات پزشکی داغ شده است، اما حساسیت وقتی بیشتر می‌شود که سلامت مردم دستمایه کسب درآمد افراد سودجو شود. این گروه از فروشندگان با توسل به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را به اشخاص مختلف به فروش برسانند، آن‌ها بعد از کلی مقدمه چینی و طرح سوالات متعدد که در بین آن‌ها سوالات شخصی نیز وجود دارد محصولات خود را معرفی می‌کنند، این بازاریابان به گونه‌ای عمل می‌کنند که شنونده برای خرید مجاب شود. اغلب افرادی که چنین محصولات پزشکی را خریداری کرده اند، هیچ آرم و نشانی از وزارت بهداشت و درمان روی محصولات ارسال شده، ندیده اند و حتی برخی محصولات فاقد مجوز است.

هاشمی سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان این تبلیغات را غیرقانونی دانست و به خراسان گفت: توصیه ما به مردم این است، محصولاتی را که با سلامت آن‌ها سر و کار دارد از نمایندگی‌های مجاز و داروخانه‌ها تهیه و خریداری کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت چنین تبلیغاتی را غیرقانونی می‌داند و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود. تبلیغ انواع دارو اعم از شیمیایی و گیاهی، آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی که تولید یا واردات آن بدون مجوز قانونی است و نیز تبلیغات تجهیزات و ملزومات پزشکی که در سایت‌های غیر رسمی و یا شبکه‌های ماهواره‌ای و یا حتی از طریق تماس و پیامک باشد غیرقانونی است و ما آن را تأیید نمی‌کنیم.

هاشمی متذکر شد: مردم باید اصالت تجهیزات و انواع محصولات پزشکی و دارویی را از طریق مراجع معتبر پیگیری کنند و محصولات وارداتی باید دارای برچسب اصالت باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو به بحث نظارت اشاره کرد و گفت: مردم از مراکز مجاز که تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان هستند این کالاها و محصولات را خریداری کنند و این وزارتخانه نظارت‌های خود را به شکل دوره‌ای غیرمحسوس و اطلاعاتی که از طریق مردم کسب می‌کند انجام می‌دهد و مردم در صورت مشاهده، تخلفات را با مراکز نظارتی معاونت غذا و دارو برای پیگیری اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha