معاون سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته سلامت گفت :تخمین زده می شودحدود 10 تا 20درصد جمعیت کشور به درجاتی از اختلالات روانی مبتلا هستند.

دکتر حسن ابوالحسنی در چهارمین روز از هفته سلامت در گفت و گو با ایرنا افزود: افسردگی شایع ترین بیماری روانی است که در بسیاری از افراد جامعه دیده می شود و شرایط اقتصادی و اجتماعی بر بروز این عارضه بیشتر دامن می زند.
وی اظهار داشت : هر عاملی که باعث ایجاد ناتوانی در انسان و یا موجب عدم یادگیری شود، از مصادیق بیماری‌ها محسوب می شود، یادگرفتن بخصوص در دوران تحصیل یک توانایی است و مشکلات سلامت روان که باعث ایجاد درجه‌ای از ناتوانی در انسان شده و اضطراب بیش از حد را ایجاد می‌کند، می تواند برای فرد عوارض خطرناکی داشته باشد.
ابوالحسنی ،عوامل رفتاری و محیطی را از علل بروز بیماری های روانی دانست و گفت: بیماری های روانی نیز مانند همه بیماری‌ ها به دلیل بروز مجموعه‌ای از مسائل ایجاد می‌شود بطوری که این عوامل زمینه بروز بیماری را بوجود می‌آورد.
وی به عنوان مثال افزود:دانش آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند آرزوی مشترکی دارند و آن ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل است ولی امکان اینکه همه بتوانند در رشته مورد علاقه قبول شوند وجود ندارد، البته این موضوع نباید برای دانش‌آموزان ملاک و ارزش شود و موجبات افسردگی آنها را فراهم کند.
معاون سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران دست نیافتن به آرزوهای بزرگ و محدویت‌های جامعه را از عوامل دیگر بروز افسردگی ذکر کرد و گفت: مسئولین باید تلاش خود را برای از بین بردن مشکلات روانی جامعه دو چندان و این بیماری تأثیرگذار محیطی را مهار کنند.
ابوالحسنی تصریح کرد:حل مشکلات و بیماری‌های روانی خفیف و شدید، شناختن توانایی‌های هر فرد و احساس خوشبخت بودن از عواملی است که می‌توان بوسیله آن یک زندگی خوب و سالم را درجامعه ایجاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha