چندی پیش وزیر بهداشت طی مصاحبه ای اعلام کرد که دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نظام سلامت نیست و مصمم به کمک گرفتن از مردم است. این در حالیست که ورثه یکی از خیرین بخش سلامت برای اهدای یک دستگاه MRI در یکی از شهرستان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرده و پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی به دلیل عدم پاسخگویی مراجع اینکار در وزارت بهداشت در حال انصراف از این اقدام خیر خود هستند.

وزارت بهداشت راه را برای خیرین سلامت هموار کند

سلامت نیوز-زهرا سادات خوشحالی: چندی پیش وزیر بهداشت طی مصاحبه ای اعلام کرد که دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نظام سلامت نیست و مصمم به کمک گرفتن از مردم است.


وی از عزم دولت و شخص رئیس جمهوری برای فراهم کردن زمینه های مشارکت مردم برای امور خیرِ حوزه سلامت خبر داد.
این در حالیست که ورثه یکی از خیرین بخش سلامت برای اهدای یک دستگاه MRI در یکی از شهرستان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرده و پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی به دلیل عدم پاسخگویی مراجع اینکار در وزارت بهداشت در حال انصراف از این اقدام خیر خود هستند.


ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از خیرین این شهرستان در وصیتنامه خود درخواست کرد به دلیل نیاز مردم یک دستگاهMRI  به یکی از بیمارستانهای این شهر اهدا شود.


ورثه آن مرحوم درخواست مجوز نصب این دستگاه را به دانشگاه علوم پزشکی شهر مربوطه اعلام کردند و این درخواست با نظر مساعد دانشگاه  به تهران ارائه شد .
پس از مدتی این درخواست به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارسال نیز ارسال شد و ایشان دستور اعطای مجوزهای لازم را دادند؛ معاونت درمان آن شهرستان نیز طی نامه ای موافقت خود را با این درخواست اعلام کرده است.


با توجه به اینکه این بیمارستان تمام شرایط لازم برای دریافت این دستگاه را دارد و رئیس بیمارستان نیز تعهد داده که تعرفه های MRI  مطابق تعرفه های دولتی انجام گیرد حتی بیماران نیازمند به صورت رایگان و یا با تخفیف از این خدمات بهره گیرند ؛ همچنان کارشناسان حوزه معاونت  درمان نظر منفی به صدور این مجوز دارند .
معلوم نیست به چه دلیلی معاونت درمان از اعطای این مجوز که جهت رفاه حال شهروندان بیمار و بدون هزینه کرد دولت انجام میشود خودداری میکنند؟
از آنجایی که وزیر بهداشت اعلام کرده بود که اگر بخواهیم تنها به دولت متکی باشیم تا  دوسه دهه آینده هم نمیشود نیازهای مردم در حوزه سلامت را برطرف کنیم و چاره ای جز بکارگیری توانمندی های بخش خصوصی و نیکوکاران نداریم این روندی که معاونت درمان پیش رو دارد و از اعطای یک مجوز ساده به یک بیمارستان در یک منطقه تقریبا محروم یک شهرستان خودداری میکند چه معنایی میتواند داشته باشد؟


آیا این خلاف روند سیاست های دولت نیست؟آیا در صورتیکه مشکلی در زمینه دریافت کمکهای خیرین وجود دارد بهتر نیست قبل از انجام مصاحبه این مشکل مرتفع گردد تا بی اعتمادی و بی انگیزگی خیرین را در پی نداشته باشد؟


اگر معاونت درمان در خصوص مجوز صدور این دستگاه نظر منفی دارد و یا مثلا این دستگاه در شهرستان مورد نظر کمبودی ندارد نباید ساز و کار لازم برای جذب این کمک را فراهم آورد تا در صورت نیاز برای خرید دستگاه دیگری و یا کمک هزینه به ساخت بیمارستان دیگری مورد استفاده قرار گیرد؟


اینکه خیرین دلسوز حوزه سلامت در وزارت بهداشت سرگردان شوند و خواهش کنند که کمک آنها پذیرفته شود و کسی پاسخگوی تلاش آنها نباشد با کدام عقل و منطق سازگار است؟




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha