عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به وعده هایی که برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری داده شده است، تاکید کرد: گذر زمان، این ادعای دوستان را ثابت خواهد کرد.

منابع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه 94 لحاظ نشده است

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به وعده هایی که برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری داده شده است، تاکید کرد: گذر زمان، این ادعای دوستان را ثابت خواهد کرد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر اظهارداشت: آنطور که بنده مطلع شده ام قرار است 250 خدمت پرستاری که مسئولان وزارت بهداشت گفته اند در کتاب تعرفه ها آمده است، در بخش خصوصی و مراکز پرستاری کار در منزل اجرا شود. البته، اجرای آن نیز مشروط به این است که بیمه ها، قبول کنند این خدمات را پوشش دهند.

وی با اشاره به گذشت 7 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزود: مسئولینی که ادعا دارند این قانون اجرایی شده، اعلام کنند که منابع آن کجاست. قاعدتا می بایست در بودجه سال 94 که به مجلس تقدیم می شود، آمده باشد. اگر این طور باشد، وزارت بهداشت باید چنین پیشنهادی را داده باشد تا مجلس آن را تصویب کند.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: تا آنجا که من می دانم، چنین پیشنهادی در بودجه سال آینده لحاظ نشده است و بنابراین، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

شریفی مقدم با اشاره به فضاسازی های رسانه ای مبنی بر بهبود وضعیت دریافتی پرستاران، گفت: دوستان انتظار دارند با این وعده ها، پرستاران جشن بگیرند. در حالی که، واقعیت آنطور که می گویند، نیست.

وی در ادامه به ماجرای افزایش کارانه پرستاری اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت و کتاب تعرفه گذاری خدمات سلامت، تعرفه های پزشکی تا 380 درصد افزایش پیدا کرده و به تبع آن نیز کارانه های پزشکان نیز بیشتر شده است. بطوریکه مسئولان وزارت بهداشت معتقدند افزایش کارانه ها به 2.5 برابر رسیده و پرستاران نیز به همین میزان افزایش کارانه دارند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری به جزئیات افزایش کارانه پرستاران و پزشکان اشاره کرد و گفت: متاسفانه واقعیت ها را آن طور که باید، عنوان نمی کنند. زیرا، اختلاف کارانه پزشک و پرستار قبل از اجرای فاز سوم، تا 100 برابر بود. یعنی اگر یک پزشک کارانه 20 میلیونی می گرفت، کارانه پرستار 200 هزار تومان بود. حالا با 2.5 برابر شدن کارانه ها، همان پزشک کارانه 50 میلیونی می گیرد و پرستار 500 هزار تومان کارانه می گیرد.

وی افزود: قبل از فاز سوم طرح تحول سلامت، اختلاف دریافتی کارانه پزشک و پرستار، 19 میلیون و 800 هزار تومان بود ولی حالا به 49 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

دبیرکل خانه پرستار با اعلام اینکه در فاز سوم طرح تحول سلامت، طرح کارانه پرستاران به طرح "مبتنی بر عملکرد" تغییر نام داده است، اظهارداشت: با این طرح جدید، محدودیت های زیادی برای دادن کارانه کامل به پرستاران قائل شده اند، از جمله اینکه خوش رفتار باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    81 1
    وزارت بهداشت اینقدر وعده داده و بعد بد قولی کرده که دیگه پرستاران و پیراپزشکان حرفهای اونها رو باور نمیکنند. اینا فکر می کنند با کی طرف هستند؟ اگر ما با وجود تمام این بد عهدی ها داریم به خدمت کردن به بیماران ادامه می دیم دلیل نمیشه اونا سوء استفاده کنند و به این کار زشتشون ادامه بدن. بدونن که پرستارها الان آگاهند و کوچکترین حرفها و حرکاتشون رو رصد میکنند.
  • مژگان ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    65 0
    با سلام ٰباید به مسئولین محترم بگویم ٰاقایان ! پرستاران بیش از این توانی ندارند !لطفا به داد ما برسید ٰتا ما توان رسیدگی به بیماران را داشته باشیم !سوال ما این است چرا به پرستاری که میرسد فقط وعده و وعید ؟!!!ایا پرستاری مهمترین عضو تیم درمان در کنار پزشک نیست ؟شما ساعتی بیمارستان را بدون پرستار مجسم کنید !ایا چنین چیزی ممکن است ؟پرستاران سالهاست در نهایت صبوری با تمام سختیها به این کار ادامه داده اند .اما امروز رنجور از اسیبهای جسمی و روحی فراوان و رنجیده خاطر از وعده های تو خالی و متاسفانه !توهین امیز مسئولین ٰبی انگیزه هستند و کسانی که به هر دلیلی در سیستم مانده اند به دنبال راهی برای نجات خود از این سیستم هستند ٰ !پس اگر واقعا نه فقط در حد شعار در فکر بهبود سیستم درمان هستید ٰامروز دست از وعده دادن بردارید ٰ چون اگر پرستاران دست از کار بکشند .......
  • مهدی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    پس پرسنارا چی?
  • مهدی ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    46 0
    پس پرسنارا چی?
  • leila ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    50 0
    Bad gholi ta key.in ke bodje nadarim manteghi nist zamani manteghie ke baraye afzayesh kaye pezashki ham boodje nadashtin
  • جواد ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    57 1
    درود بر تلاش و حق گویی شما جناب شریفی مقدم.. حمایتت می کنیم
  • armin ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    60 1
    با اینکه تعرفه پزشک ها کلی زیاد شده ولی باز ناراضی اند در صورتی که ما چندین ساله در انتظار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.آخه بی عدالتی تا چه حد
  • مریم ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    59 0
    دلیل اینکه تعرفه گذاری را اجرا نمی کنند همينه که این اختلاف درآمد بعد از اجرای قانون تعرفه گذاری خیلی کمتر از اینها ميشه که به نفع بعضی ها نیست
  • رویا ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    60 0
    باسلام.جناب آقای شریفی مقدم ما از زحمات شما کمال تشکر را داریم.جناب وزیر تعرفه گذاری به شکل صحیح و بدن قیدوشرط حق همه ما پرستاران است چرا در اجرای آن اینقدر حاشیه میروید؟
  • راحيل ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    49 1
    shayad gereftane haghe 7 sale mostalzeme zaman bishtari bashe!!! ama dar nahayat parchame pirozi dar dastan ma khahad bod!!! bi edalati paydar nakhahad mand....
  • نسرين (پرستار) ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    33 0
    با سلام و احترام بهتر است بگويم جامعه پرستاري امروزه بيدار شده و گول اين وعده و وعيدهاي الكي را نميخورد ضمن اينكه ما مظلومانه سالها كار كرديم و ديگران برداشت آن را بردند اما امروزه ما پرستاران در اضاي زحمتي كه ميكشيم دريافتي به حق خود را مي خواهيم ما خواستار اجراي بي قيد و شرط قانون تعرفه گذاري و اجراي عدالت در پرداختي ها تا سه برابر اختلاف هستيم و بهتر است مسئولين هر چه زودتر پاسخگو باشد قبل از اينكه هزينه هاي هنگفت تري پرداخت بشه.
  • هدیه ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    32 1
    اقای شریفی مقدم ،از شما بهخاطر این همه روشنگری سپاسگزاریم. ما از شما حماین میکنیم، وتا حقمان را نگیریم، ساکت نمینشینیم.
  • نللبی ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    27 0
    چیزی بجز ابراز تاسف نمی تو آن گفت.
  • آراز ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    33 0
    وزارت بهداشت و شخص وزیر هیچ نظر مثبتی به کادر درمان بجز پزشکان ندارد و خود را تنها موظف به پزشک سالاری و افزایش درآمد و رفاه پزشکان میداند، با اجرای طرح نظام سلامت دو اتفاق مهم روی داده است 1-افزایش دریافتی پزشکان به چند برابر 2_پایین آمدن میزان سلامت مردم بعلت افزایش بسیار زیاد هزینه درمان در بیمارستان ها که میتوان با یک مقایسه ساده میزان هزینه بیماران قبل و بعد از اجرای طرح به صحت و سقم آن پی برد. آیا دولت تدبیر و امید این بود؟
  • سعيد ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    28 0
    باسلام و عرض خسته نباشيد خدمت آقاى شريفى مقدم. من به عنوان يه پرستار از مسئولين و مخصوصا وزير نخبه ى بهداشت ميپرسم که واقعا اگر پرستارى کارشو نخواد درست انجام بده، حتى اگه شما بهترين پزشک دنيا هم باشيد ميتونين کارتونو درست انجام بدين؟ پس اينو بدونين که کار خوبتونو بايد مديون پرستاراى اکسپرت کنارتون باشين شماها که ادعاى مسلمونيتون ميشه چطو ميتونين قبول کنين که پرستارا با اينهمه زحمتى که ميکشن دريافتياشون اينقد کم و گاها کسرى کمتر از يک صدم حقوق شما باشه؟ بى عدالتى و حق خورى تا کى؟ ميگن ا"لوعده وفا" شما که قول ميدين چرا بدقولى ميکنين بترسين از روزى که قراره حق الناس رو پس بدين
  • سعيد ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    37 1
    باسلام و عرض خسته نباشيد خدمت آقاى شريفى مقدم. من به عنوان يه پرستار از مسئولين و مخصوصا وزير نخبه ى بهداشت ميپرسم که واقعا اگر پرستارى کارشو نخواد درست انجام بده، حتى اگه شما بهترين پزشک دنيا هم باشيد ميتونين کارتونو درست انجام بدين؟ پس اينو بدونين که کار خوبتونو بايد مديون پرستاراى اکسپرت کنارتون باشين شماها که ادعاى مسلمونيتون ميشه چطو ميتونين قبول کنين که پرستارا با اينهمه زحمتى که ميکشن دريافتياشون اينقد کم و گاها کسرى کمتر از يک صدم حقوق شما باشه؟ بى عدالتى و حق خورى تا کى؟ ميگن ا"لوعده وفا" شما که قول ميدين چرا بدقولى ميکنين بترسين از روزى که قراره حق الناس رو پس بدين
  • مجتبی خانی پور ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    39 1
    دولت فقط به فکرپزشکاست اگه به این روندپیش بره.ووزارت بهداشت یا به عبارتی وزارت پزشکان به دغدغه های پرستاران رسیدگی نکنه.منتظراین باشندکه یه روزهمه پرستاران باهماهنگی یک روزسرکارنیایندوان وقت ببینیدپزشکاتون میتونندبیمارستان روجمع کنند؟؟؟
  • محمود ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    36 0
    سلام درطول چندین سال هروقت پرونده ای به محاکم قضایی رفت،یک پایه ثابت آن پرستاربوده.پزشکان بدلیل دریافتی فراوان ازدولت،بیمه،بیمارو....دغدغه ای درمحاکم نداشته وبراحتی باجان بیماربازی میکنن،اماپرستار....خودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل!
  • آمنه بهرامی ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    34 0
    چرا اینقدر دروغ؟؟؟
  • پرستار ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    50 0
    باسلام باید به مسئولین محترم بگویم گرفتن حق و حقوق پرستار بیش از 7 سال طول کشید آیا زمان بیشتری نیاز دارید؟بدقولی تا کی؟ وقتی پای حق وحقوق پرستار به میان می آید بودجه نداریم ولی یک شبه برای افزایشk پزشکان بودجه از آسمون رسید. بیعدالتی هیچ وقت پایدار نخواهد ماند همانطوری که خورشید پشت ابر نمی ماند.
  • برزو ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    43 1
    پرستارنباشد سلامتی و بهبودی هم نیست،البته اگه بفکرسلامتی وارتقا بهداشت باشید.....ازاین حواشی دست بردارید بفکر بهره وری نظام سلامت باشید این هدف براورده نخواهدشد مگربا رضایت و سلامت روانی و شغلی محوراصلی مراقبت یعنی پرستاران از خود گذشته.....جناب آقای شریفی مقدم امیدوارم تنتون سالم باشه و همیشه درزندگی شخصی واجتماعی پیروزوسربلندباشید....
  • ارمین ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    43 0
    با سلام لطفا مسولین بروند و با نگاهی کارشناسانه و بدور از تعصب به اختلاف و شکافی ک بین جامعه ی پرستاری و پزشکی به وجود اوردند بندازند یا اینک حدااقل بروند و به کشورهای دیگه نگاهی بندازند ببینند چجوری هویت همه ی قشرها حفظ میشود مسولین محترم با اینکارها فقط باعث دلسردی قشر پیراپزشکی ک 95درصد قشر درمانی هستند میشوند
  • نسیم ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    52 0
    آقای شریفی مقدم تا توان داریم حمایتت میکنیم
  • حسین ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    53 2
    واقعا ظلمه؛ وقیحانه دروغ میگن و پرستارها و پیراپزشک ها رو با تبلیغات گسترده و دروغین افزایش دستمزد بدنام میکنند. کدوم افزایش حقوق. بعدش هم با این شرط و شروط مسخره؛ کجای دنیا به این میگن تعرفه پرستاری. مگر پزشکا کارشون رو بیشتر کردن یا اخلاقشون بهتر شده که تعرفه هاشون چند برابر شده که برای دیگران از این شرایط مسخره میگذارند. پرستارا و پیراپزشکا تا به حال هر چه در توان داشتند ارایه کردند و اگر نارسایی بوده به دلیل کمبود نیرو و تعداد شیفتهای سنگین بوده. شما رو به خدا این حقایق رو بگید.
  • عزیزی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    54 0
    زمانی که شب بربالین بیماران دردمند شب زنده داری میکنیم،تسکین ناله های سوزناک شبانه بیماران هستیم،زمانیکه کلیه اساتید درخواب تشریف دارند کجایند ببینند فقط پرستارست که بیمار را از همه نظرمانیتورینگ میکند،کجان ببینن بیمار ناگهان ارست تنفسی میکند پرستار بدون توجه به بیماری زمینه ایی بیماران به جهت اینکه حداقل آسیب مغزی قلبی ایجاد شود تارسیدن آمبو شروع به تنفس دهان به دهان بیمار میکند،آیا کسی دیگه غیرازپرستارحاضربه این ازخودگذشتگی هست؟کجان ببینن نوزاد کد میخورد بدلیل نبودتجهیزات مناسب پرستارمجبورمیشود تمام مکونیوم و ترشحات دهان نوزادرا باحالت خلا بمکدوقورت بدهد..... ... کجان آخه ببینن پرستار برای جلوگیری ازفوت وقت به بیمارنیازمند گروه oمنفی کمیاب یه کیسه خون برای کراس مچ میدهد و.....حق پرستاران باپول نمیشه جبران کرد،مسلما دادگاه ابدی هم پیش روی ماست.......
  • سارا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    40 2
    باسلام آقایون اول عادت دارن همه چیز را تو بوق و کرنا کنند بعد تصمیم بگیرند ما پرستارا شدیم مثل اون ضرب المثل اش نخورده و دهان سوخته هنوز یه ریال به کارانه و حقوق اضافه نشده همه عالم و ادم خبر دار شدند اونوقت پزشکان هیچ کس هیچ صحبتی در براشون نمیکنه
  • نرگس ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    37 2
    جالبه که خود وزیر بهداشت میگن که نباید طوری رفتار بشه که مردم فکر کنند پزشک و پرستار در مقابل همدیگر قراردارند ولی روز به روز دارن این اختلاف رو بیشتریمیکنند، تا نجوری بخوان پیش برن اوضاع بهتر نمیشه؛ما خواهان حق و حقوقمون هستیم!
  • نرگس ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    42 2
    دوست پزشکی میگفت: ما ژنرالهای نظام بهداشت و درمان هستیم و شما پرستاران، سربازان نظام!!! با فرض احترام به نظر ایشان من اینگونه جواب میدهم: بدا بحال ژنرالی که سربارانش با نارضایتی بجنگند... که هر لحظه در شرف شکست است! هرچند که اعتقاد ما اینست: "پرستار قلب تپنده ی نظام بهداشت و درمان است" مراقب قلب خود باشید!
  • شیرین ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    45 2
    چرا مردم رو در مقابل ما پرستارا قرار میدین؟؟از کدوم حق و حقوق گرفته صحبت کردین وچطور به خودتون این حق رو دادین تا حقوق نگرفته ی پرستاران رو رسانه ایش کنید.مگه حقوق پرکیس و سایر دریافتی های پزشکان اعلام شده بود که دست گذاشتین رو حقوق ضعیف ترین قشر نظام سلامت.واقعا این حرکتتون دور از مروت وانصافه.خستگی جسمی بعد از شیفتامون کم بود که حالا روحمون رو هم درگیر کردین.اونجا که بیمار و همراهش بیاد و از افزایش حقوق چند درصدی من حرف بزنه و کلی نگاه های خاص و.....که نگم بهتره.دست همتون درد نکنه.اجرتون با خود مولا
  • محمد.... ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    44 0
    با سلام و درود بيکران صدا و سيما ابزارى شده براى .....ها و عوام فريبى وزارت بهداشت . با لطايف الحيل و با نامه نگاريها و فشار هاى سياسى بزرگترين رسانه داخلى را به نفع خود مصادره کرده و هر دروغى را بي پروا در آن ميگويند . درد دارد وقتى ميبينيم عده اى انقدر راحت و ....دروغ ميگويند . از سلامت نيوز و تمامى رسانه هاى آزادى که تن به خفت دروغ نميدهند سپاسگذاريم
  • مهدی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    22 8
    جناب شریفی مقدم چرا در هفت سال گذشته که شش سال آن در پردرآمدترین دولت تاریخ ایران بود و نفت صدو شصت دلار بود کاری نکردند ولی الان که این دولت بودجه را روی نفت شصت دلاری بسته میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرن، نه اینکه در آن موقع نگران جایگاه و موقعیت خود بود چون در دولتی که وزیرش برای یک انتقاد ساده براحتی برکنار میشود برکناری ایشون که کار سختی نبود، و هزاران چرای دیگر که مجالش نیست
  • حسن ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    55 0
    این پزشکان محترم در نظام سلامت و حتی در سایر امورات کشور آنقدر رشد کرده و صاحب قدرت شده اند که هیچ کس حتی شخص رییس جمهور محترم و شخص رییس مجلس هم قدرت ایستادگی در برابر آنها را ندارند... (نمونه اش را هم در دولت قبلی شاهد بودیم که رییس جمهور را تهدید کردند اگه در کارانهء آنها خللی وارد کند هیچ بیماری را در بیمارستانهای دولتی ویزیت نخواهند کرد!!!!!!!!!! ) جالب است بدانیم روز به روز بر قدرت این گروه قلیل افزوده میشود و روزی میرسد که بسان کاهنان معبد آنخماهو هیچ قدرتی توانایی مقابله با آنها را نخواهد داشت... فقط و فقط یوسف زمان است که با کیاست و درایت و تدبیر خود میتواند آنها را رسوا کند....
    • پرستار salar ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
      24 1
      راست میگینا ماشالا بزنم به تخته اینا اونقدر قدرت و ابهت واسه خودشون درست کردن که ... یه بار با عموی پزشکم که از کانادا اومده بود رفتیم یکی از بیمارستانهای تهران، بیچاره شاخ دراورده بود از اینهمه شکوه و منزلت و غرور این جماعت که حتی به عموی بیچارهء من هم رو نمیدادن!!!!!!!!!
  • رضوان ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    29 0
    با سلام خیلی برای این سیستم پرستاری متاسفم که بعد از این همه سال هنوز نتونسته جایگاه خودشو در دولت و جامعه پیدا کنه که اینقدر به راحتی بتونن از هر طرف بهش توهین کنن...
  • sami ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    17 0
    امروز از بیمار کاتاراکت پرسیدم پول هم دادی به دکتر گفت اره ششصد تومن گفتم مگه بالای تختت ننوشته از پرداخت هر گونه وجهی به پزشک خودداری کنید گفت اخه گفته پول لنز هست گفتم بیمارستان که لنز رو خودش میده گفت گفته لنز بیمارستان به درد نمیخوره من باهاش کار نمیکنم. البته ما که میدونستیم این طرح اخرش همینه وزیر محترم بهداشت خوشبین بودن...حکایت هم از توبرهرو هم از اخور الان دقیقا صدق میکنه . در نظر داشته باشید که بودجه و پول بیت المال واسه این قشر در نظر گرفته شده...
  • sami ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    28 0
    امروز از بیمار کاتاراکت پرسیدم پول هم دادی به دکتر گفت اره ششصد تومن گفتم مگه بالای تختت ننوشته از پرداخت هر گونه وجهی به پزشک خودداری کنید گفت اخه گفته پول لنز هست گفتم بیمارستان که لنز رو خودش میده گفت گفته لنز بیمارستان به درد نمیخوره من باهاش کار نمیکنم. البته ما که میدونستیم این طرح اخرش همینه وزیر محترم بهداشت خوشبین بودن...حکایت هم از توبرهرو هم از اخور الان دقیقا صدق میکنه . در نظر داشته باشید که بودجه و پول بیت المال واسه این قشر در نظر گرفته شده...
  • فریبا ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    31 0
    با سلام کلامی با وزیر بهداشت محترم، شما که پزشکان را نخبگان جامعه دانستید و در طرح نظام سلامت همه جانبه مدافع حق و حقوق شان بودید. الحق .... اما، هیچ فکر کرده اید چه بر سر درمان آوردید؟ جامعه چگونه باید جوابگوی توقعات این عزیزان قلیل اما تمامیت خواه باشد ؟ آیا برخورد با پدیده زیرمیزی فقط به دو عزیز محدود بود؟ آیا به عنوان مقام ارشد و نفر اول بهداشت و درمان کشور، رسالت شما فقط حفظ منافع و دریافتی پزشکان بوده است؟ بنده به عنوان فردی که از دزیافت یارانه انصراف داده ام، اظهار ندامت دارم. اگر می دانستم محل صرف آن ......خواهد بود.
  • ایلیا ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    20 1
    این وعده ها همه دروغه اگرم اجرا بشه واسه ما نظامی ها اجرا نمیشه این جور موقع ها ما لشگری محسوب میشیم وهر کاری بخوان می کنن
  • شایسته ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    18 0
    سلام.خدا حفظتون کنه که میدونید باید دروغ را بزرگ گفت و تکرارش کرد.تا باور شود.شرمنده که تا عملی نباشد ،حرفتان باورکردنی نیست.
  • محمد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    28 0
    دوستان چیزی که من از تحول ایجاد شده تو این طرح طی این مدت در بیمارستان خودمان دیدم فقط افزایش دریافتی پزشکان بوده بقیه مواردی که باید اجرا میشد اجرا نشده مثل بستن مطب، عدم حضور در مطب زمان مقیمی (برعکس اتاق شیک مقیمی همیشه خالی بوده و بیمارانی که باید توسط پزشک مقیم ویزیت شن فقط پرونده هایشان در یک زمان کوتاه آخر شیفت مهر میشه)، ماندگاری، عدم دریافت زیرمیزی، کیفیت ویزیت!!!!!! و... و اونی که باید کنترل کنه خودش پزشک و رییسه و توی طرحه!!!!! حالا کار کی چند برابر شده؟ کاغذ بازی کی زیاد شده؟ پرستار بی دفاع کافیه کوچکترین تاخیر یا خطای غیر موجه داشته باشه باید هفت خان رستم رو رد کنه و پیش هر کسی گردن کج کنه متاسفم برای خودم
  • نرگس ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    28 0
    درد تبعیض ها به کنار، درد بی عدالتی ها به کنار، درد حرفهای نگفته و رنجهای شبانه روزی به کنار، حداقل انصاف داشته باشید و گفته های خودتان را ارزیابی کنید! چگونه است که برای افزایش بسیار ناچیز حقوق پرستار قید و شرط قائلید که بیشتر کار کند، مهربانتر باشد، و... اما کدامیک از این شروط را برای دهها میلیون تومان افزایش حقوق یک پزشک قائل شدید؟؟؟؟ اصلا" ببینم مگر پزشک چند دقیقه با بیمارش مکالمه دارد که بخواهد بیحوصله شود؟؟؟ و پرستار چندین ساعت درگیر رنج و بیقراریهای بیمار است؟؟؟ یا اینکه پزشکان ما در مراکز دولتی همانقدر مهربان و مسئولیت پذیرند که در مراکز خصوصی و مطب هاشان هستند؟؟؟ شاید بخش زیادی از لطافت آنها را حسابهای چندصد میلیونی و ملک و املاک آرمانی شان از جیب بیماران رقم میزند!!!
  • سروش ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    15 0
    تا کی مبخواد نظام پزشک سالاری تو کشور ما باشه تا کی میخواد یه پزشک یا جراح 150میلیون کارانه بگیره بعد یه پرستار یا یه تکنسین 200هزار تومن اونم با منت... تا کی ساکت باشیم و هیچی نگیم ما قشر پرستار و تکنسین حتی 1درصد پزشک ها هم حق و حقوقمون نیست واقعا ظلمه.....واقعا
  • سجاد ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    12 0
    سلام ما طرحی هایی که طرحمون تموم شده چی کار کنیم یکی ب داد ما برسه آزمون قراردادی گذاشتن روز آزمون گفتن شرکتی شده هر نمیخواد بلند شه بره الان 6 ماهه اصلا معلوم نیست چی میکنن لنگ در هوا موندیم بریم جای دیگه نریم ... خدا ازشون نگذره
    • zahra ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      5 3
      از من ميشنوي پرستايو ول کن،هرکار ديگه رو شروع کني ارزشش بيشتره
  • مرضیه نجفی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    9 0
    جناب شریفی مقدم ای کاش همه پرستارا مثل شما به هوش ودغدغه مند بودند وقدر زحمات شمارو میدونستند ،متاسفانه دولت شعاری تدبیر وامید برای اقشاری مثل ما جز سرخوردگی ونومیدی چیزی به ارقمان نیاوردن، وفقط،دولت مرفهان باسواد سیری ناپذیر است
  • علی رضا ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 0
    آقایون، خانمها، وزارت بهداشت تبدیل شده به یک گنج سرشار که بودجه ی نامعلوم داره و کلیدش دسته ۱۰٪ پزشک انحصارطلب هست. پرستار حقشو کامل میخواد و کاری به بی عدالتی نداره، قوه ی قضائیه ی ناکارآمد باعث بروز رانت قدرت در پزشکانه مدیر در وزارت بهداشت شده است. اعتراض ما پرستاران تنها راه احقاق حقوق است.
  • مهدیه ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    13 0
    سلام واقعا این همه تفاوت بین پزشک وپرستار مظلمه.درحالی که همه زحمت به دوش پرستاره.خواهشمندیم مطالبات پرستاری پیگیری شود
  • طاهره ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    11 0
    جواب ما رو که نمیتونن بدن جواب خدا رو ای کاش بتونن بدن ما از حقمون نمیگذریم
  • سمکو ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    11 0
    سلام. دوستان تحقق اهداف پرستاری که اختلاف حداکثر سه برابری دریافتی پزشکان نسبت به پرستاران در سایه وحدت و یاری ها و الطاف مقام معظم رهبری (دامه العالی) قابل حصول خواهد بود. پس خواهشأ کوتاه نیایید.
  • محبوبه ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    2 1
    درود بر آقای شریفی مقدم مدافع پیراپزشکان