گیاه تاناسیوم پاتنیوم از جمله داروهای گیاهی و نوعی گل داودی از تیره کاسنی است که در درمان میگرن مؤثر است و نام انگلیسی مورد استفاده و رایج این گیاه Feverfew است.

به گزارش سلامت نیوز ، نتایج حاصل از تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نشان داد که این گیاه به طور معنی داری مؤثرتر از سایر داروهای گیاهی در درمان سردردهای میگرنی است.

از این گیاه به منظور تخفیف حملات کولیکی، درمان اوتیت، سوء هاضمه، التهابات مفصلی و تخفیف درد آنها و همچنین پیشگیری از ایجاد میگرن، کاهش درد دندان، دردهای شروع قاعدگی، دردهای کلیوی و کسالت های صبحگاهی استفاده شده است.

این گیاه در نقاط مختلف ایران از جمله گرگان، همدان و اراک می روید و در طب سنتی در سردردهای یک طرفه به صورت ضمادی روی پیشانی استفاده شده است.

به نظر می رسد قدمت استفاده از این گیاه بر اساس گزارشات مکتوب مربوط به 78 سال قبل از میلاد برگردد و از این گیاه در درمان سردرد، ناراحتی گوارشی، اختلالات قاعدگی و همین طور به عنوان تب بر استفاده شده است.

گفتنی است، سردرد شایع ترین سندرم بالینی درد است و در تقسیم بندی علل سردرد، میگرن پس از سردردهای عصبی در رتبه دوم شیوع قرار دارد.

میگرن 20 تا 25 درصد انواع سردردها را شامل می شود، لیکن با توجه به میزان از کار افتادگی که برای افراد مبتلا ایجاد می کند، درمان آن و کاهش فرکانس و شدت سردردهای میگرنی حائز اهمیت فراوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha