نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس درباره وضعیت تالاب هامون گفت: درصد قابل توجهی از مردم منطقه مهاجرت کردند. مسئولان هنگامی که به رأی نیاز دارند به این منطقه می آیند و در واقع هیچ اتفاقی برای تالاب هامون انجام نشده است.

تالاب هامون در انتظار حیات دوباره/ مردم چاره‌ای جز مهاجرت ندارند

سلامت نیوز:: نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس درباره وضعیت تالاب هامون گفت: درصد قابل توجهی از مردم منطقه مهاجرت کردند. مسئولان هنگامی که به رأی نیاز دارند به این منطقه می آیند و در واقع هیچ اتفاقی برای تالاب هامون انجام نشده است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه وضعیت تالاب هامون بحرانی است، اظهار داشت: تالاب هامون یکی از مهم ترین تالاب هایی است که معیشت درصد قابل توجهی از مردم سیستان وابسته به این تالاب بین المللی بود.
با خشکی تالاب هامون، مشاغل مردم سیستان از بین رفته است
نماینده مردم سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مشاغلی که مردم سیستان به تالاب هامون وابسته بودند می توان به صید و صیادی، پرده بافی، دامداری و کشاورزی اشاره کرد که متاسفانه همه این ها از بین رفته است. درصد قابل توجهی از خوراک مردم ماهی بود که نه تنها مردم زابل بلکه مردم سیستان نیز تغذیه می شدند. همچنین ما پرندگان مهاجری را داشتیم که از منطقه سیبری به هامون می آمدند، گاو سیستانی را داشتیم که همه این ها هم اکنون با مشکل روبرو شده اند.
مردم سیستان چاره ای جز مهاجرت ندارند
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: همانطور که می دانید صنعتی در سیستان وجود ندارد و منطقه آزاد نیز محسوب نمی شود با همه این اوصاف مردم چاره ای جز مهاجرت ندارند به طوری که هم اکنون نیز درصد زیادی از مردم مهاجرت کرده اند.
سیستان فراموش شده است
وی یادآور شد: علی رغم مشکلاتی که برای مردم سیستان در پی وضعیت تالاب هامون به وجود آمده، با وجود طوفان های 120 روزه در سیستان مردم دیگر نمی توانند در این فضا نفس بکشند. متاسفانه سیستان فراموش شده است و مسئولان هنگامی که به رأی نیاز دارند به این منطقه می آیند و در واقع هیچ اتفاقی برای احیای تالاب هامون انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha