دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به طور متوسط کودکان چهار برابر بیشتر از بزرگسالان دچار حادثه ترافیکی می شوند که ناتوانی آنان در مواجه با حوادث رانندگی از دلایل اصلی این حوادث است.

سلامت نیوز: معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به طور متوسط کودکان چهار برابر بیشتر از بزرگسالان دچار حادثه ترافیکی می شوند که ناتوانی آنان در مواجه با حوادث رانندگی از دلایل اصلی این حوادث است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شهرام جباری زادگان روز یکشنبه در همایش آموزش قوانین ترافیکی ویژه گروه های تئاتر آموزشی افزود: براساس آمار پزشکی قانونی به طور متوسط هرهفته یک کودک در تهران براثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه هر روز 5 کودک براثر تصادف رانندگی مجروح می شوند اظهار کرد: این آمار بیانگر توجه بیشتر به این افراد است.

جباری زادگان تعداد کودکان پایتخت را حدود یک میلیون و 200هزار اعلام کرد و افزود: 13 درصد جمعیت تهران را بچه ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 2 نفر در تهران براثر تصادف کشته می شوند بیان کرد: روزانه به طور متوسط 50 نفر براثر تصادف راهنمایی و رانندگی مجروح می شوند.

معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نیمی از کشته شدگان این شهر عابر پیاده هستند.

وی از گروه های تئاتر خواست موضوعات با بهره گیری از زبان هنر و خلاقیت، متناسب با سن دانش آموزان و نیازمندی های آنان ارایه شود تا فرهنگ ترافیکی در بین این افراد نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha