دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 130376

مشاور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، اظهارداشت: سرانه متوسط مصرف سالانه داروی گیاهی هر ایرانی 25 گرم است.

سلامت نیوز: مشاور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، اظهارداشت: سرانه متوسط مصرف سالانه داروی گیاهی هر ایرانی 25 گرم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، فریبرز غیبی گفت: در سبد دارویی کشور سهم گیاهان دارویی برای هر خانوار ایرانی 3 تا 10 درصد است در حالیکه که این میزان در افق 1404 باید به 20 درصد افزایش یابد.

وی افزود: عرصه های منابع طبیعی از ظرفیت بالایی برای تولید گیاهان دارویی برخوردار است و می تواند با محوریت و مشارکت مردم به منبع با ارزشی برای تولید ثروت و اشتغال مبدل شود.

غیبی گفت: فرآوری گیاهان دارویی و صنعتی ارزش افزوده بالایی دارد و توسعه صاردات و بازرگانی در این بخش درآمد قابل توجهی را نصیب دست اندرکاران آن می کند.

مشاور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، افزود: طرح های توسعه گیاهان داوریی با مشارکت مردم می تواند زمینه مناسبی را برای بهبود و ارتقای اقتصاد روستایی بوجود آورد.

وی با اشاره به تصویب سند ملی گیاهان دارویی، گفت: طبق این سند وزارت جهاد کشاورزی موظف است در مجموع 500 هزار هکتار را به سطح کشت گیاهان دارویی اضافه کند.

غیبی افزود: این طرح از سال 94 با بیش از 140 میلیارد ریال هرسال در سطح 50 هزار هکتار کار توسعه و احیای گیاهان دارویی در سطح کشور صورت خواهد گرفت.

وی گفت: ما به تولید کنندگان تضمین خرید می دهیم بطوریکه در همین راستا تفاهم نامه هایی نیز با اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و انجمن گیاهان داوریی کشور نیز امضا شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha