عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اظهار نگرانی نسبت به افزایش بیماران روانی و هزینه‌های درمان آنها، افزود: آمار مربوط به بیماران روانی نشان‌دهنده کم‌کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه بوده زیرا زمینه لازم برای کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری را فراهم نکرده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اظهار نگرانی نسبت به افزایش بیماران روانی و هزینه‌های درمان آنها، افزود: آمار مربوط به بیماران روانی نشان‌دهنده کم‌کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه بوده زیرا زمینه لازم برای کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری را فراهم نکرده است.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت، با اظهار نگرانی نسبت به افزایش بیماران روانی و هزینه‌های درمان آنها، افزود: آمار مربوط به بیماران روانی نشان‌دهنده کم‌کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه بوده زیرا زمینه لازم برای کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری را فراهم نکرده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده علت بیماری‌های روانی منشا اقتصادی و فرهنگی دارد، ادامه داد: مردم آموزش لازم را در این مورد ندیده و توان و ظرفیت خود را برای رویارویی با حوادث افزایش نداده‌اند لذا در این میان معضلاتی برای فرد به وجود می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری آمارهای منتشر شده مبنی بر وجود 23.6 درصد بیمار روانی در کشور در گروه سنی بین 15 تا 65 سال، تصریح کرد: اگر چنین آماری صحت داشته باشد به واقع می‌توان گفت تاکنون یک رفتار مشخص و واضحی از وزارت بهداشت برای کنترل آن دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای وزارت بهداشت در سال 93 و همچنین سال آینده بودجه خوبی درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: عمده منابع در وزارت بهداشت باید به سمت پیشگیری حرکت کند لذا لازم است در کنترل بیماری روانی نیز بخشی از اعتبارات به این حوزه معطوف شود.

عباسی با بیان اینکه باید در ابتدا بیماری روانی در کشور سطح‌بندی شود، افزود: باید مشخص شود که تعریف یک بیماری روانی در کشور چیست؟ آیا افرادی که زود عصبانی می‌شوند در این تعریف گنجانده شده یا افرادی که به واقع آسیب زیادی به خود و گاهی اطرافیان‌شان وارد می‌کنند تاجایی که گاهی منجر به خودکشی فرد می‌شوند در این سطح‌بندی جای دارند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم،‌ ادامه داد: به طور حتم سطح بندی بیماری اختلال روانی می‌تواند کمک خوبی به نحوه حمایت و پشتیبانی از این بیماری کند و براین اساس می توان تزریق مناسب اعتبارات را در این بخش شاهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره پوشش بیمه‌ای بیماران روانی، افزود: اگر بیمار روانی از یک سطحی از بیماری فراتر رفته باشد و به مرحله حاد نزدیک شده باشند درمان آنها بسیار پرهزینه است و به طور مداوم باید دارو مصرف کرده و درمان را پی‌درپی پشت سر گذارند لذا هزینه‌های زیادی متحمل می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کمک مالی به مجموعه‌هایی که زیر نظر سازمان بهزیستی بیماران روانی را نگهداری می‌کنند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد لازم است نشست سه‌جانبه‌ای بین وزارت بهداشت، بیمه‌ها و سازمان بهزیستی برگزار شود تا نحوه حمایت بیماران روانی مشخص شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: کمک مالی به بهزیستی بسیار موفق‌تر از بیمه عمل خواهد کرد زیرا نگاه بیمه تاحدودی اقتصادی است اما نگاه بهزیستی در این عرصه نگاه حمایتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha