نتایج تحقیقات محققان آمریکایی نشان می دهد که میزکار، کی بورد و موس رایانه حدود 10 میلیون باکتری شناخته و ناشناخته دارد که هنگام کار کردن با آنها به انسان منتقل می شود که این عوامل تاکنون سبب از دست رفتن میلیون ها روز کاری در جهان شده است.

سلامت نیوز: نتایج تحقیقات محققان آمریکایی نشان می دهد که میزکار، کی بورد و موس رایانه حدود 10 میلیون باکتری شناخته و ناشناخته دارد که هنگام کار کردن با آنها به انسان منتقل می شود که این عوامل تاکنون سبب از دست رفتن میلیون ها روز کاری در جهان شده است.

به گزارش ایرنا از هلث، نتایج یک گروه از محققان آمریکایی و تصاویر اینفوگرافی حاصل از آن نشان می دهد که هر روز میز کار هر فرد حداقل با 10 میلیون باکتری آلوده می شود. در حالی که به طور معمول کی بورد هر رایانه روزانه حدود 7هزار و 500 باکتری را به خود جذب می کند و 20 درصد افرادی که در جهان با این وسایل سرو کار دارند، این وسایل را اصلا تمیز نمی کنند.

دکتر لیزا آکرلی Ackerley پزشک متخصص بیماری های عفونی و مدیر این پروژه تحقیقاتی در مورد نتایج این پژوهش می گوید: دست های هر فرد موتور حرکت جرم ها، ویروس و باکتری های مختلف در طول روز است و خطرناکترین بیماری ها می تواند از طریق دست آلود منتقل شوند.

وی گفت:وقتی یک فرد هنگام عطسه یا سرفه کردن دستان خود را جلوی دهان و بینی می گیرد در واقع بخشی از جرم های مختلف را در دست های خود ذخیر می کند که از طریق وی به دیگران هنگام دست دادن و یا کارکردن با وسایل و ابزار و رایانه های مشترک منتقل می شود.

به گفته وی نمودارهای تهیه شده از مراکز مختلف نشان می دهد که حتی وقتی یک نفر در یک مجموعه رعایت شستشوی مرتب دست ها را نمی کند در واقع باکتری، ویروس و درنهایت بیماری های مختلفی از این طریق به سایرین منتقل می شود زیرا انواع این جرم ها حداقل تا 24 ساعت زنده هستند.

وی همچنین گفت:نتایج این پژوهش نشان داد که شرایط غیربهداشتی در محیط های کاری، اعم از سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی و حتی اتاق کار جوانان و نوجوانان در منازل، سبب شده تا روزانه میلیون ها نفر به بیماری های مختلفی دچار شوند.

به گفته وی علاوه بر این بسیاری از ویروس ها و باکتری ها به عنوان ناقلین بیماری های مختلف ازطریق استنشاق و تنفس وارد ریه ها و سپس با جریان خون به بخش های مختلف بدن راه پیدا می کند.

وی گفت: ویروس ها و باکتری های موجود بر روی موبایل هر فرد 400 برابر بیشتر از توالت فرنگی است.

آکرلی تاکید کرد:برآوردها نشان می دهد که نبود شرایط بهداشتی در محیط های کاری سبب از بین رفتن 131 میلیون روز کاری در انگلستان و میلیون روز کاری دیگر در سراسر جهان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha