عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: شناسنامه دار کردن تعرفه پرستاری تنها بهانه‌ای برای سرگرم کردن جامعه پرستاری است.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: شناسنامه دار کردن تعرفه پرستاری تنها بهانه‌ای برای سرگرم کردن جامعه پرستاری است.

 محمد شریفی مقدم در گفت وگو با میزان با انتقاد از وعده‌های پوچ وزارت بهداشت و مسوولان این حوزه اظهار کرد: خبر خوش وزیر بهداشت و مسئولان در حوزه تنها در حد وعده است٬ چرا که  در این ایام کوتاه به جامعه پرستاری ثابت شده که هیچگاه شاهد برطرف شدن مشکلات این قشر نخواهند بود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که قرار بود ار ابتدای آذرماه تعرفه خدمات پرستاری در هفت بیمارستان کشور به صورت آزمایشی اجرا شود٬ خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری از ابتدا خواستار اجرای آزمایشی تعرفه خدمات پرستاری تنها در چند بیمارستان منتخب نبوده‌اند ٬ چرا که این قشر براین باورند که قانونی که هفت سال پیش به تصویب رسیده و تمامی آیین نامه های آن انجام شده ٬ نیازی به اجرای پایلوت نبوده و باید به صورت کامل در کشور اجرا شود.

به گفته عضو شورای عالی نظام پرستاری ٬ متاسفانه  این قانون اجرا نشده و طرح مبتنی بر عملکرد را جایگزین آن شده است. همچنین شناسنامه دار کردن تعرفه پرستاری تنها در راستای سرگرم کردن جامعه پرستاری است.

شریفی مقدم در خاتمه با بیان این مطلب که  وزارت بهداشت تاکنون وعده های زیادی به جامعه پرستاری داده است که هیچ کدام آن عملیاتی نشده است، گفت: در واقع این نشان دهنده بی توجهی مسئولان به این قشر است.

گفتنی است  محمد شریفی مقدم چندی پیس به خبرنگار میزان گفته بود که جامعه پرستاری تنها دو خواسته از مسئولان دارد که در وهله اول می توان به اجرا ی قانون تعرفه گذاری در سراسر کشور اشاره کرد، که با تمام تلاش‌های نظام پرستاری وزارت بهداشت قول داده که این قانون را در هفت بیمارستان به صورت پایلوت از ابتدای آذر ماه اجرا کند که این لحظه اجرا نشده است.

شریفی مقدم به دومین خواسته جامعه پرستاری مبنی بر افزایش 3برابری این تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: در حقیقت در طرح تحول سلامت هیچ توجهی به جامعه پرستاری نشده است و  قشر پرستاری شاهد اختلاف متوسط 100 برابری پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان هستند و تا زمان برقراری عدالت از به این موضوع پافشاری خواهد کرد، در حقیقت آنها معتقد هستند که اگر تعرفه پرستاری همتراز کشورهای دیگر اجرایی نخواهد شد آن را حداقل به 3 برابر برساند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در خاتمه تصریح کرد: طرح مبتنی بر عملکرد به هیچ عنوان خواسته جامعه پرستاری  نیست و خواستار اجرای تعرفه خدمات پرستاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امام ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    3 0
    درود بر بزرگ مرد جامعه پرستاری چند سال هست که ....و وعده ها رو میشنویم و تحمل میکنم و این قشر انقدر با حجب و حیا هستن که تا با حال از خدمت به بیماران دست نکشیده و حتی وقت این رو که به دنبال حقوق پایمال شده خود برن رو نداشتن به امید موفقیت و احقاق حق