مخترع دستگاه ونتیلاتور گویا گفت: طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور گویا از مهرماه سال گذشته دراصفهان شروع و درمهر امسال به ثبت اختراعات کشوری رسید.

سهیلا مژده درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: درحال حاضر دستگاه ونتیلاتوربرای بیمارانی که قادر به تنفس کردن نیستند در بیمارستان ها، اعمال جراحی، دستگاه ها بیهوشی و ICU استفاده می شود و در بازار موجود است.
وی با اعلام اینکه این دستگاه از کشورهای خارجی وارد می شود بیان داشت: دستگاه ونتیلاتور در صورت بروزهر گونه مشکلی برای بیماران، علائم آلارما( هشدار) را به شکل بوق یا آژیرتفکیک نشده و مبهمی به صدا در می آورد که مشکلاتی برای سیستم درمان ایجاد می کند.
مخترع دستگاه ونتیلاتور گویا اظهار داشت: به منظور رفع مشکل مذکور، دستگاهی گویا که قادر به تولید آلارما به زبان فارسی به صورت تفکیک شده است را طراحی و به دستگاه ونتیلاتور نصب کردیم.
مژده  تصریح نمود: دستگاه ونتیلاتور گویا از سوی دانشکده مامایی و پرستاری اصفهان و با همکاری دانشکده صنعتی وتجهیزات مرکز پزشکی  الزهرا و هزینه های کمکی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طراحی و ساخته شد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون نمی توان هزینه این دستگاه را به صورت رقمی عنوان نمود خاطرنشان کرد: مهرماه امسال ، دستگاه ونتیلاتور گویا  با تائید وزارت بهداشت رسید که درصورت موافقت های بعدی به تولید انبوه خواهد رسید.
مژده بیان داشت: دراین پروژه دکتر رحیمی،  دکتر سعیدی، حسین عمادیان، علی رضا صدری و محمد مهدی نبی مشارکت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha