سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی «روکسولیتینیب» با نام تجاری «جاکافی» را برای درمان نوع نادری از بیماری‌ مغز استخوان تایید کرد.

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی «روکسولیتینیب» با نام تجاری «جاکافی» را برای درمان نوع نادری از بیماری‌ مغز استخوان تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری «پلی‌سیتمی ورا» نوعی بیماری خونی «میلوپرولیفراتیو» است که در آن مغز استخوان بیش از حد موردنیاز بدن گلبول قرمز می‌سازد و این افزایش، موجب تولید بیشتر پلاکت‌های خونی و گلبول‌های سفید می‌شود. در واقع افزایش گلبول‌های قرمز خونی (RBC) در بدن منجر به بروز مشکلاتی همچون متورم شدن طحال، لخته شدن خون و خونریزی‌های داخلی می‌شود. بیماری پلی‌سیتمی ورا همچنین خطر حمله و ایست قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش اپکس تریبون، جاکافی (Jakafi)، اولین دارویی است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان مبتلایان به پلی‌سیتمی ورا و بیمارانی که قادر به تحمل داروی Hydroxyurea نیستند به منظور کاهش سطح پلاکت‌های خونی و گلبول‌های قرمز (RBG)‌ در خون تایید شده است. نحوه عملکرد جاکافی شبیه داروی Hydroxyurea است و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی را در بدن برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha