معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر از تشکیل کمپین آموزشی و اطلاع‌رسانی برای کاهش تصادفات رانندگی با همکاری یونیسف و نهادهای ذیربط خبر داد.

سلامت نیوز: معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر از تشکیل کمپین آموزشی و اطلاع‌رسانی برای کاهش تصادفات رانندگی با همکاری یونیسف و نهادهای ذیربط خبر داد.

امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر در گفت وگو با فارس اظهار کرد: یکی از اهداف صلیب سرخ جهانی نجات جان انسانهاست و یکی از اولویت‌های برنامه‌های مبتنی بر نجات جان انسان‌ها بحث امنیت جاده‌هاست، بنابراین ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم از شمار تصادفات کاسته شود.

وی افزود: در بخش تصادفات عوامل مختلفی شامل جاده، خودرو و انسان نقش دارند که سازمان جوانان در مورد دو عامل اول نمی‌تواند اقدامی کند بنابراین تلاش می‌کند در زمینه آموزش افراد نقش‌آفرینی کند.

معتمدی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز تصادفات باید رفتار رانندگان بI خصوص جوانان و نوجوانان را تغییر دهیم تا با تمرکز و دقت بیشتر، کنترل خشم و خود کنترلی رانندگی کنند و ضمن خودداری از مصرف مواد روانگردان یا الکل، سرعت را نیز کاهش دهند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر تاکید کرد: در صورت این تغییر رفتار، بسیاری از تصادفات روی نمی‌دهد و حتی اگر بدترین جاده و بدترین خودرو نیز وجود داشته باشد چون سرعت مطمئنه رعایت می‌شود تصادفی وجود نخواهد داشت یا حداقل منجر به فوت نمی‌شود.

وی گفت: اولویت اصلی کشورها در کاهش تصادفات، کاهش سرعت خودروهاست و حال به دنبال آن هستیم در راستای طرح مسافر نوروزی در سال 94 از محور سلامت مسافران نوروزی به سمت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی حرکت کنیم و در این راستا رویکردهای آموزشی، اقدامات کمپ‌های جاده‌ای تغییر کرده است.

معتمدی خاطرنشان کرد: سایتی با نام سایت سفر سالم ایجاد شده است که گزارش نقاط خطرناک جاده‌ای و آب و هوای جاده‌ها را به اطلاع مسافران و رانندگان می‌رساند تا در راستای امنیت و سلامت بیشتر مسافران نقش‌آفرینی کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر گفت: جوانان هلال‌احمر در کمپ‌ها در این راستا تنها بروشور توزیع نخواهند کرد بلکه چنانچه ماشینی در نزدیکی کمپ استراحت می‌کند باید نقاط پرخطر به آنها گوشزد شود و برخی نکات آموزش داده شود تا در واقع فرهنگ‌سازی عمومی صورت گیرد.

وی افزود: امسال یک کمپین بزرگ و تبلیغاتی با همکاری همه نهادهای ذیربط شامل صدا و سیما، وزارت بهداشت، شورای ترافیک، پلیس راهور ناجا، با محوریت سازمان جوانان هلال احمر شکل گرفته است تا با اطلاع‌رسانی وسیع و برنامه‌های آموزشی، تصادفات رانندگی کاهش یابد.

معتمدی گفت: در این راستا اقلام آموزشی شامل بروشور، سی‌دی و بازی‌های‌ آموزشی در حال تهیه است تا توسط جوانان هلال‌احمر در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha