دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 130436

نتایج مطالعات اخیر در آمریکا نشان می‌دهد اشتغال زنان به مشاغل پرتنش و استرس‌زا، قدرت باروری آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مشاغل پرتنش برای زنان خطرناک‌تر از مردان است، چرا که استرس‌های محیط کار علاوه‌بر ایجاد عوارض روحی، قدرت باروری زنان را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

سلامت نیوز: نتایج مطالعات اخیر در آمریکا نشان می‌دهد اشتغال زنان به مشاغل پرتنش و استرس‌زا، قدرت باروری آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.  مشاغل پرتنش برای زنان خطرناک‌تر از مردان است، چرا که استرس‌های محیط کار علاوه‌بر ایجاد عوارض روحی، قدرت باروری زنان را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،بر پایه این گزارش استرس‌های کاری و مشاغل پرتنش، سلامتی جسمی افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و موجب بروز اختلالاتی همچون افزایش فشارخون، اختلال در خواب و بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود.
همچنین استرس‌های شغلی موجب بروز اختلالاتی در سطح هورمون‌های زنان می‌شود به گونه‌ای که آندروژن که هورمون مردانه است جایگزین هورمون زنانه استروژن می‌شود.
هورمون‌های مردانه با افزایش قدرت بدنی، استقامت و حس رقابت همراه است، افزایش سطح این هورمون‌ها در زنان موجب ابتلا به چاقی سیبی شکل به معنای تجمع چربی در شکم و کاهش قدرت باروری آنها می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha