نخستین سمینار کشوری نانوپزشکی در تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج در روزهای 29 و 30 بهمن ماه سال جاری در تهران به صورت ارایه مقالات تخصصی، پوستر و سخنرانی های جامع در قالب پانل های تخصصی و بحث های گروهی برگزار می شود.

سلامت نیوز:نخستین سمینار کشوری نانوپزشکی در تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج در روزهای 29 و 30 بهمن ماه سال جاری در تهران به صورت ارایه مقالات تخصصی، پوستر و سخنرانی های جامع در قالب پانل های تخصصی و بحث های گروهی برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز از پژوهشگاه ابن سینا، دبیر علمی این سمینار در مورد برنامه های این سمینار گفت: برگزاری کنگره نانوپزشکی در تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج فرصتی برای محققان، صاحب نظران، اساتید و دانشجویان است تا با اشتراک گذاری آخرین یافته های علمی خود در زمینه نوآوری ها و کاربردهای نانوپزشکی در تشخیص و درمان انواع بدخیمی ها، بیماری های ژنتیکی، بیماری های اعصاب مرکزی و محیطی و بیماری های ویروسی در مورد جنبه های اخلاقی، حقوقی و ایمنی کاربرد این فناوری در درمان بیماری های صعب العلاج به تبادل نظر بپردازند.

دکتر محمد راسخ با بیان اینکه فناوری نانو در چند دهه گذشته به سرعت رشد یافته و کاربرد وسیعی پیدا کرده است، افزود: این فناوری می تواند روش زندگی، سطح سلامت، نوع روابط انسان ها، روش تولید و بکارگیری انرژی، ساخته های دست بشر و رابطه انسان با محیط اطرافش را تحت تاثیر قرار دهد و به پیچیدگی ها و مخاطرات گوناگون در زندگی انسانی و غیرانسانی بیانجامد.

وی ادامه داد: پیامدهای اخلاقی و حقوقی برخاسته از کاربرد فناوری نانو بسیار گسترده و غیرقابل پیش بینی است از این رو کنترل آنها بسیار حائز اهمیت است.

دکتر زهره محمدی دیگر دبیر علمی این سمینار با بیان اینکه نانوپزشکی از ابتدای ظهور خود تاکنون خدمات بسیاری را برای جامعه بشری داشته است، گفت: از جمله ارزشمندترین این خدمات، گشودن دریچه های نوینی از امید برای تشخیص و درمان بیماری ها، به ویژه بیماری های صعب العلاج و تهدیدکننده زندگی با هدف بهبود کیفیت و کمیت زندگی مبتلایان است.

علاقمندان می توانند خلاصه مقالات خود را در محورهای نانوپزشکی در تشخیص و درمان انواع بدخیمی ها، بیماری های ژنتیکی، بیماری های اعصاب مرکزی و محیطی، بیماری های ویروسی و ملاحظات اخلاقی، حقوقی و ایمنی در نانوپزشکی تا پایان آذرماه جاری به دبیرخانه سمینار در پژوهشگاه ابن سینا ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha