معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افزایش حقوق محیط بانان در بودجه ۹۴ لحاظ نشده اما قصد داریم تعدادی از این محیط بانان را برای آموزش‌های تکمیلی به اروپا اعزام کنیم.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افزایش حقوق محیط بانان در بودجه ۹۴ لحاظ نشده اما قصد داریم تعدادی از این محیط بانان را برای آموزش‌های تکمیلی به اروپا اعزام کنیم.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با آنا، با بیان این مطلب افزود: افزایش حقوق فرآیندی است که باید از سوی دولت تصویب شود و جزء اختیارات روسای دستگاه‌ها به شمار نمی‌رود. بنابراین رئیس یک دستگاه نمی‌تواند رأساً افزایش حقوقی را برای کارمندانش اعمال کند و بر همین اساس ما نیز نمی‌توانیم حقوق محیط بانان را افزایش دهیم و در بودجه 94 نیز بند جدایی برای این موضوع نداریم.

وی تصریح کرد: با این وجود در سال گذشته توانستیم حق کشف معوقه چندساله محیط‌بانان را بپردازیم و به دنبال راهکاری برای افزایش دریافتی‌های محیط بانان هستیم.

ابتکار گفت: یکی از اقداماتی که در سازمان محیط زیست کشور برای ارتقاء جایگاه محیط‌بانان صورت گرفته، برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط‌‌بانان است که با اتمام این دوره‌ تا هفته آینده، 500 محیط‌بان برای اولین بار دوره‌های پایه آموزش محیط بانی را طبق استانداردهای جهانی دیده‌اند.

به گفته وی، این تعداد محیط‌بان آموزش دیده نیمی از هزار محیط بانی هستند که آموزش آنها در اولویت برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بر همین اساس این محیط‌بانان آموزش دیده می‌توانند از این ارتقاء شغلی استفاده کرده و پایه حقوق بیشتری دریافت کنند.

به گفته معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به زودی از بین این 500 محیط‌بان دوره دیده گروهی انتخاب شده و برای گذراندن یک دوره تخصصی به اروپا فرستاده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    10 0
    واقعا برا خودم که یک محیط بان هستم متاسفم ک اینقدر بدبختیم و بیشتر برا مسوولینمون و خانم ابتکار که واقعا عرضه ای ندارند نگاه میکنم به ارگانهای دیگه که هر سال افزایش حقوق دارن از فشار عصبی داغون میشم ک داریم با ماهیانه 800تومن کار میکنیم بخدا زشته برامون ...اسنم عاقبت زن گذاشتن در مسولیته دیگه ..فقط هم محیط زیست همیشه باید از داشتن یک مسوول خوبی محروم باشد فقط میتونم بگم حق مارو خداوند ازتون بگیره...
  • عرفان ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    2 0
    مگر ما چه گناهی کردیم که گرفتار شماها هی وعده سر خرمن به ما ندهید به خدا ما مثل حضرت علی باید با چاه درد و دل کنیم و شبها گریه کنیم که چرا اینقدر به ما سخت می گذرد محیطبانی که در دور افتاده ترین پاسگاه ها بدون آب بهداشتی برق و وسایل ارتباطی کار میکند تا حافظ میراث محیط زیست برای آیندگان باشد خانم ابتکار حرفم به شماست حیف و صد حیف از جوانی ام که در این بیابان ها بدون به دست آوردن حتی یک قران پس انداز هدر شد به خدا هیچ کدام شما از زجری که محیط بان میکشد اطلاعی ندارید به خدا ندارید خداوند حق ما را از شما بگیرد شالوده اصلی محیط زیست محیط بان است ولی راحتی و آسایشش برای اداره نشینان بی درد است واگذارتان به حضرت عباس و امام حسین که اینقدر بی مهر با ما برخورد میکنید مگر ما انسان و کارمند نیستیم مگر ما خانواده نداریم خانه نمیخواهیم ماشین نمیخواهیم .... خدا داند که هر شب چه اشک هایی در این پاسگاه های محیطبانی از فرط بیچاره گی ریخته میشود چه بگویم یا خدا.... چه جوری دردم را به شما ها حالی کنم ....