دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 130440

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت بر لزوم توجه به سلامت روانی کودک در کنار سلامت فیزیکی کودکان تاکید کرد.

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت بر لزوم توجه به سلامت روانی کودک در کنار سلامت فیزیکی کودکان تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حامد برکاتی در کارگاه کشوری سلامت کودکان افزود: اکنون باید سلامت معنوی کودک تبدیل به برنامه شود و در خدمات ادغام شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای فرزند پروری اظهارامیدواری کرد که با برگزاری چنین کلاسهایی بتوانیم شیوه فرزندپروری مثبت را در خانواده ها داشته باشیم.

دکتر برکاتی با بیان این که در حال حاضر سوانح و حوادث شایع ترین علت مرگ و میر کودکان در کشور است گفت: باید با همکاری سازکان بهزیستی و آموزش و پرورش در بحث سوانح و حوادث کودکان مداخلات لازم صورت گیرد.

رئیس اداره سلامت کودکان همچنین عنوان کرد: هم اکنون سند ملی رشد و تکامل کودکان در کشور نوشته شده است و در شورای عالی سلامت به تصویب رسیده است ولی هنوز به دستگاهها ابلاغ نشده است که در حال پیگیری هستیم.

براساس گزارش سایت وبدا، وی در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان در کشور در سالهای اخیر گفت: با اجرای نظام مراقبت مرگ کودکان از سه سال پیش تا اکنون در کشور از جمله کشورهایی هستیم که بیشتری سرعت کاهش مرگ کودکان را داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha