دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 130442

با توجه به سرد شدن هوا یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سرماخوردگی، مصرف موادمغذی و حاوی ویتامین مخصوصا ویتامین C است.

سلامت نیوز: با توجه به سرد شدن هوا یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سرماخوردگی، مصرف موادمغذی و حاوی ویتامین مخصوصا ویتامین C است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، ویتامین C در اغلب خوراکی‌ها وجود دارد و به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا حفاظت می‌کند. همچنین ویتامین C از طریق کمک به جذب آهن،‌ بدن را در مقابل بیماری‌ها مقاوم می‌سازد.
به گزارش سایت هلثیر میشیگان، دوزی که پزشکان برای مصرف ویتامین C توصیه می‌کنند،‌ روزانه ٧٠ تا ٩٠ میلی‌گرم است و این میزان در صورت بارداری بیشتر می‌شود. بسیاری از غذاها و مکمل‌ها حاوی این ویتامین هستند و می‌توانند نیاز بدن به آن را تأمین کنند که در دسترس‌ترین آنها به شرح زیر است:  
- سبزیجات: سبزیجاتی مانند کلم‌بروکلی، فلفل‌سبز، کلم‌پیچ و گل کلم همگی دارای ویتامین C هستند و خوردن آنها بهترین راه جذب مقادیر زیادی ویتامین C‌ است اما این سبزیجات هرچه بیشتر حرارت ببینند و پخته شوند، ویتامین C آنها کمتر می‌شود.
- فلفل قرمز: مصرف فلفل قرمز یا فلفل تند در وعده‌های غذایی بیش از نیاز بدن به جذب ویتامین C کمک می‌کند.
- اسموتی (پوره میوه): اگر اهل میوه خوردن زیاد نیستید با ترکیب آب میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، آناناس،‌ انبه و طالبی مخلوطی از یک نوشیدنی سالم را تهیه کنید که سرشار از این ویتامین است و شما را سرحال می‌کند.
- قرص‌های ویتامینC : ویتامین C مانند مکمل‌های ویتامینی دیگر در قالب قرص‌های کپسول یا جوشان موجود است. درحالی‌که مصرف قرص‌های ویتامین امری طبیعی و مفید است اما با این حال مصرف ویتامین‌های طبیعی، جایگزین بهتری برای شکل دارویی و شیمیایی آنها است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha