دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 130453

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: صدور پروانه شکار برای جمعیت های حیات وحش کشور درسال جاری ممنوع است.

صدور پروانه شکار در سال 93 ممنوع شد

سلامت نیوز:مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: صدور پروانه شکار برای جمعیت های حیات وحش کشور درسال جاری ممنوع است.

به گزارش مهر، علی تیموری با بیان این مطلب افزود :در سالهای آینده برای بهره گیری از ظرفیت های حاصل ازحفاظت و تکثیر جمعیت گونه های قابل شکار در شکلهای مختلف برنامه ریزی می شود که یکی از این برنامه های پیش بینی مناطقی تحت عنوان قرق های اختصاصی با موافقت شورای عالی محیط زیست توسط بخش خصوصی است که تا ضمن مشارکت در امر حفاظت از زیستگاه ها و حیات وحش و افزایش حمعیت آنها در برابر مقررات ، فرصت بهره برداری از افزایش جمعیت گونه های قابل شکار فراهم شود.


مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست یکی دیگر از برنامه های این سازمان برای صدور پروانه های شکار را حفاظت مشارکتی از مناطق محیط زیست عنوان کرد و گفت: مناطقی که امکان اجرای برنامه های حفاظت مشارکتی در آنها وجود دارد توسط معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی این سازمان احصاء و با مشارکت متقاضیان بخش خصوصی ضمن رفع موانع حقوقی و اجرای برنامه های حفاظتی در آنها ، با افزایش جمعیت گونه های قابل شکار، امتیاز بهره برداری پایدار از افزایش جمعیت گونه های قابل شکار فراهم گردد.


بازنگری در دستور العمل تکثیر و پرورش گونه ها
تیموری در ادامه طرح های تکثیر و پرورش گونه ها را یکی دیگر از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست برای شکار اعلام کرد و اظهار داشت: می بایست دستور العمل موجود در خصوص تکثیر و پرورش گونه ها بازنگری شود و در دستور العمل های جدید امکان تکثیر در اسارت گونه ها و رها سازی آنها در شکار گاه مورد نظر فراهم شده و پروانه شکار با هدف بهره برداری و بهروری پایدار صادر شود.
وی تصریح کرد: در سالجاری پروانه شکار پرنده برای استانهایی که شکار پرندگان معیشت جوامع محلی استان است و از این طریق امرار معاش می کنند با درخواست ادارات کل استانها صادر می شود.


سازمان حفاظت محیط زیست به "سیرک نه" اعتقاد دارد
مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به شعار "سیرک حیوانات نه" اعتقاد دارد، اظهار داشت: این سازمان با هرگونه حیوان آزاری در سیرک ها مخالف است.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه مجوز جدید برای ایجاد سیرک ممنوع بوده است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای سیرک های موجود نیز در حال برنامه ریزی و زمان بندی برای خروج حیوانات از سیرک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha