فلوشیپ اورولوژی ترمیمی و پلاستیک گفت : بین 40 تا 50 درصد بیماران مبتلا به آسیب دیدگی مجرای خلفی ادرار در پی شکستگی های لگن ، احتمالا به درجاتی از اختلالات جنسی دچار می شوند.

سلامت نیوز:فلوشیپ اورولوژی ترمیمی و پلاستیک گفت : بین 40 تا 50 درصد بیماران مبتلا به آسیب دیدگی مجرای خلفی ادرار در پی شکستگی های لگن ، احتمالا به درجاتی از اختلالات جنسی دچار می شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر « کامیار توکلی طبسی » در حاشیه کنگره آسیایی اورولوژی به ایرنا گفت : مجاری خلفی ادرار معمولا در پنج تا 10درصد موارد بروز شکستگی لگن ، دچار آسیب دیدگی می شوند که اگر این اتفاق به ویژه در مردان رخ دهد ، بیمار را در 40 تا 50 درصد موارد به درجاتی از اختلال جنسی مواجه می کند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در رابطه با جراحی های مجاری ادرار در کنگره آسیایی اورولوژی سخنرانی کرد در ادامه به این بیماران تاکید کرد که در صورت نیاز به عمل جراحی آن هم با توصیه پزشک معالج ، حتما به آن دسته از مراکز جراحی مراجعه کنند که پزشکان آن تجربه کافی در زمینه ترمیم مجاری ادراری داشته باشند.


توکلی طبسی گفت : خوشبختانه پزشکان کشورمان ، تجارب خوبی در خصوص اعمال جراحی ترمیمی مجاری ادراری دارند و در زمان حاضر این اعمال جراحی تقریبا در بیشتر استان ها همچون تهران، خراسان رضوی، شیراز و خوزستان انجام می شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درمان ها بسته به نوع اختلال متفاوت است و ممکن است بیمار به عمل جراحی نیازی نداشته باشد و با دارو درمان شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقسیم بندی آسیب های مجاری ادراری به دو بخش قدامی (جلویی) و خلفی (پشتی)،اظهار داشت: تنگی مجاری ادرار در بخش قدامی به علت مواردی همچون بیماری های آمیزشی، تصادفات و یا دستکاری های پزشکی از جمله ورود سوند به مجاری ادرار ایجاد می شود.
وی در ادامه گفت: مجاری ادرار در بخش خلفی نیز به علت مواردی همچون تصادفات و ترومای توام با شکستگی لگن آسیب می بیند.


توکلی ، بازگشت تنگی مجاری ادرار (عود تنگی) پس از عمل جراحی ، بی اختیاری ادرار و بروز درجاتی از اختلالات جنسی را از عوارض آسیب های مجاری ادرار به ویژه در بخش خلفی عنوان کرد.


وی در خصوص عود تنگی مجاری ادراری گفت : اگر عود یا بازگشت تنگی مجاری ادرار بالا باشد ، بیماران ممکن است به عمل جراحی باز برای درمان قطعی ، تمایل بیشتری داشته باشند.


این اورولوژیست ، درباره بی اختیاری ادرار به عنوان یکی دیگر از عوارض آسیب مجاری ادرار اظهار داشت: شیوع بی اختیاری ادرار به ویژه برای آنها که دچار آسیب مجاری خلفی می شوند، خوشبختانه در حد پایین است. ضمن اینکه این افراد به خوبی درمان می شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha