دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13046

دهمین كنگره تغذیه ایران از ششم تا نهم آبان ماه در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود.

دكتر حسین زاده، استاد دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران كه در نشست خبری كنگره سخن می‌گفت، اظهار كرد: كاهش فاصله مرزهای دانش متخصصان كشور با متخصصان خارج و شناسایی خلاء های موجود یكی از اهداف برگزاری این كنگره است. در این كنگره آخرین دستاوردها و پژوهش‌ها در زمینه غذا و تغذیه به متخصصان كشور ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: برگزاری چنین كنگره‌هایی محیط مناسبی برای ارتباط بین كارشناسان تغذیه و سایر علوم است. در این كنگره‌های علمی نتایج و پیشنهادها به صورت قطعنامه در امور پژوهشی، آموزشی و خدمات رسانی پیشنهاد می‌شود.

به گفته حسین زاده، ‌٥/١٤ امتیاز بازآموزی برای پزشكان در چهار روز كنگره در نظر گرفته شده است. همچنین هشت سخنرانی جامع، ‌١٢ سمپوزیوم، شش كارگاه و هشت میزگرد درباره مسائل علم تغذیه برگزارمی‌شود.

مدیر اجرایی دهمین كنگره تغذیه گفت: تا كنون از حدود دو هزار مقاله رسیده، ‌٥٨٠ مقاله تایید شده است. همچنین در این كنگره حدود ‌١٠٠ نفر سخنرانی می‌كنند.

دكتر امیدوار، رییس انجمن تغذیه هم با بیان اینكه روز به روز بحران‌های امنیتی غذایی بیشتر می‌شود و كمبودهایی در زمینه ریز مغذها وجود دارد افزود: انجمن تغذیه تلاش می كند هر دو سال یك بار به منظور انتقال تجربیات و ارائه دستاوردهای جدید كنگره‌هایی را برگزار كند. در این زمینه لازم است قطعنامه‌های حاصل از كنگره‌ها به منظور انتقال به مردم اجرایی شود. همچنین دوره‌های آموزشی رژیم شناسی برای متخصصان تغذیه با هماهنگی سازمان نظام پزشكی در نظر گرفته شده كه بعد از سپری كردن این دوره‌های آموزشی پروانه كار برای مشاوره و ارائه خدمات رژیم شناسی به متخصصان تغذیه ارائه می‌شود.

وی افزود:‌ در حوزه تغذیه و ارتقای غذایی ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت كافی نیست و باید در زمینه ریزمغذی‌ها كارهای زیادی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha