سلامت نیوز:رییس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی گفت : تعداد زیادی از مبتلایان شکستگی در ناحیه لگن به ترومای دستگاه ادراری و مثانه نیز دچار می شوند.

به گزارش ایرنا  دکتر « سید جلیل حسینی » در حاشیه کنگره آسیایی اورولوژی به ایرنا گفت : در زمان حاضر شیوع تروما در کشور ما زیاد است و سالیانه حدود 300 هزار تن به علت تروما در بیمارستان ها بستری می شوند که موارد شکستگی لگن ، 10 درصد این بیماران را تشکیل می دهد.


تروما(trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان گفته می شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.


گفته می شود که زمانی که شکستگی لگن رخ می دهد ممکن است دستگاه ادراری و مثانه نیز از جای خود کنده شود.

رییس انجمن اورولوژی آسیا در رابطه با شیوع پروستات در ایران گفت : شیوع این سرطان در کشور در حد متوسط است . به عبارت دیگر به ازای هر یکصد هزار تن جمعیت کشور ، 10 تن به این سرطان مبتلا می شوند.


وی گفت: کشورهای اسکاندیناوی بالاترین شیوع سرطان پروستات را دارند به گونه ای که به ازای هر یکصد هزار تن ، 40 تن در این کشور به این سرطان مبتلا می شوند.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سرطان پروستات در کشورهای آسیایی به ویژه در ژاپن یا چین ، سه مبتلا به ازای هر یکصد هزار تن است.


این اورولوژیست به مردان دارای سابقه سرطان پروستات در خانواده تاکید کرد که از سن 40 سالگی به بعد سالی یک بار و از 45 سالگی به بعد نیز هر دو و یا سه سال یک بار آزمایش لازم را انجام دهند.


وی به هفته سلامت مردان – هفته اول اسفند هر سال - اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح برای سلامت مردان نه تنها نگرش مردان که نگرش زنان را نسبت به بیماری های اورولوژی افزایش داده است و زنان نیز متوجه شده اند که بیماری های یاد شده ، خانواده را تحت الشعاع خود قرار می دهد.


وی در خصوص وضعیت رشته اورولوژی در ایران گفت : این رشته پزشکی در تمام شاخه های هفت گانه اش در ایران از جمله اورولوژی مردان ، اورولوژی کودکان ، اورولورژی زنان ، پیوند کلیه و ترمیمی دارای پزشکان سرآمدی است که از عهده بیماری های پیچیده اورولوژی به خوبی بر آمده اند .


این عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران در خصوص نبود آمار برای انواع بیماری های اورولوژی در کشور نیز گفت: انجمن اورولوژی ایران آمادگی تهیه نرم افزار برای ثبت انواع بیماری های یاد شده را دارد به گونه ای که می توان این نرم افزار را به تمام متخصصان اورولورژی ارایه داد تا آنها موارد مراجعه به مطب هایشان را در این نرم افزار به ثبت برسانند.


حسینی در عین حال اظهارداشت : نصب چنین نرم افزاری و ثبت موارد متعدد بیماری های اورولوژی به زیر ساخت های مطمئنی نیاز دارد که با تغییر دولت ها تغییر نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha