رییس جامعه جراحان کشور با بیان این كه تروما در رده اول تا سوم عوامل مرگ و میر در کشور است، اظهار كرد: عوامل ایجاد کننده تروما نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است.

دکتر ایرج فاضل رییس جامعه جراحان ایران در حاشیه سمینار تروما درجمع خبرنگاران گفت: به طور کلی تروما طیف وسیعی را شامل می شود و یکی از دغدغه های بزرگ مسوولان بهداشت و درمان هر كشور است. متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف که در راس آن می توان بی توجهی به قانون و تخلفات رانندگی را ذکر کرد، تروماهای ناشی از تصادفات شیوع غیرعادی دارد که در رده اول تا سوم عامل مرگ و میر است.

وی تاکید کرد: تصادفات در ایران بیش از آنچه که معمول و قابل قبول است، رخ می دهد و عامل بیشتر تصادفات خشن وخطرناک، بی احتیاطی است.

رییس جامعه جراحان ایران تصریح کرد: علاوه بر تصادفات، عوامل طبیعی نظیر سیل، زلزله و ضرب و شتم و سقوط از بلندی و... از موارد ایجاد تروما در افراد است.

وی در ادامه در خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی یادآور شد: عوامل ایجاد کننده این بیماری‌ها نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش نیز داشته است که در راس آن می توان به استرس، بی حرکتی، شیوه غذا و چاقی اشاره کرد.

دکتر فاضل در پایان گفت: جامعه جراحان ایران شامل تمام انجمن های تخصصی جراحی می باشند و در حال حاضر با 14 انجمن تخصصی جراحی و چهار هزار و 300 عضو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha