معاون وزیر بهداشت گفت: پس از 3 سال از اجرای طرح پزشك خانواده هنوز مردم شیرینی آن را نچشیده‌اند، علت آن هم این است كه دیدگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت رفاه درباره این طرح با هم انطباق ندارد.

حسن امین‌لو در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: اجرای طرح پزشك خانواده از 3 سال پیش با همت مجلس هفتم كه ناگهان برای اجرای این طرح اعتبار بیمه سلامت روستائیان را 5 برابر كرد شروع شد اما پس از 3 سال اجرای این طرح هنوز شیرینی این طرح به كام مردم ننشسته است.
وی گفت: علت اینكه هنوز این طرح نتوانسته به هدف خود برسد، این است كه دو دستگاه وزارت بهداشت و وزارت رفاه متولی آن هستند، دو دستگاهی كه هر كدام نظرات و روش‌های خاص خود را برای اجرای این طرح دارند كه متاسفانه این روش‌ها با هم قابل انطباق نیست و این دلیل محكمی است كه باید اتفاق مهمی در كشور بیفتند تا متولی واحدی برای اجرای این طرح باشد.
معاون پارلمانی وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس كه آیا دست‌های پنهانی وجود دارد كه مانع اجرای موفق این طرح می‌شود، گفت: ما این بدبینی را نداریم، اما دیدگاه‌ها فرق می‌كند كه مانع اجرای موفق طرح پزشك خانواده شده است، كسانی كه در وزارت رفاه وجود دارند تصور می‌كنند، با دیدگاه آنها این طرح باید انجام شود و وزارت بهداشت نیز با سابقه اجرایی 60 ساله و حضور كارشناسان خبره كه پروتكل‌های علمی اجرای این طرح را تدوین كرده‌اند نیز مسیر خاص خود را ارائه می‌كنند.
امین‌لو افزود: اختلاف دیدگاه بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه برای اجرای طرح پزشك خانواده باعث شده كه دود آن به چشم مردم برود، جلسات كارشناسی بین دو وزارتخانه برای حل اختلاف نیز تاكنون نتیجه نداده است، 3 سال است كه این جلسات را می‌گذارند اما به جایی نمی‌رسد، جلسه كه تمام می‌شود هر كسی كار خودش را می‌كند.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا برخی پزشكان متخصص كه تصور می‌كنند با اجرای این طرح بیماران خود را از دست می‌دهند، برای اجرای آن كارشكنی می‌كنند، گفت: ان شاء‌الله كه این طور نباشد، ما كه جزء این گروه نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha