یکسان شدن دفترچه‌های بیمه پایه درمان خبر داغ اولین روزهای پاییز امسال بود که در پی آن صحبت از پیش بینی‌هایی برای تجمیع منابع بیمه‌ای در بودجه 94 مطرح شد.

سلامت نیوز: یکسان شدن دفترچه‌های بیمه پایه درمان خبر داغ اولین روزهای پاییز امسال بود که در پی آن صحبت از پیش بینی‌هایی برای تجمیع منابع بیمه‌ای در بودجه 94 مطرح شد.

وزارت رفاهی‌ها که همواره نسبت به ارائه خدمات بیمه پایه درمان متفاوت آنهم توسط 18 بیمه‌گر در کشور انتقاد داشتند، از تدوین طرحی با عنوان "بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان" خبر دادند که پیشنهاداتی از جمله تجمیع منابع اصلی درمان آنهم در سازمان بیمه سلامت و ارائه‌اش توسط این سازمان را در دل خود جای داده بود؛ که بر این اساس مقرر شد سایر سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه‌های مازاد را تحت پوشش قرار دهند تا بدین ترتیب چندگانگی در بخش بیمه‌ها از بین برود.

همه این اقدامات در حالی بود که ادغام منابع درمانی تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت همچنان محل ابهام و انتقاد بود زیرا مسئولان تامین اجتماعی با استناد به مفاد قانونی بارها اعلام کرده‌ بودند از ادغام با سازمان‌های بیمه‌گر دیگر مستثنی هستند و از انجا که منابع سازمان تأمین‌اجتماعی حکم دارایی خصوصی افراد را دارد که قابل ادغام در منابع عمومی کشور نیست؛ پس از کش و قوس‌های مطرح پیرامون موضوع ادغام، در نهایت هفته گذشته طرح تجمیع منابع بخش درمان سازمان‌های بیمه‌گر از دستور کار مجلس خارج شد.

دکتر احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره سرانجام طرح بیمه سلامت پایه برای همه ایرانیان و پاسخ به این پرسش که آیا این طرح دیگر اجرایی نخواهد شد؟ اظهار کرد: یکسان سازی رویه بیمه‌های پایه در بخش درمان در مجلس تصویب شده است.

وی افزود:‌ اما درباره طرح یاد شده باید گفت قصد یکسان سازی نداشتیم، بلکه می‌خواستیم منابع دولت را در بیمه‌های پایه تجمیع کنیم، یعنی منابع کارگر و کارفرما که به تامین اجتماعی می‌دهند سرجای خودش باشد و بخشی را که دولت به بیمه‌های مختلف چون ارتش کمک می‌کند، در یک صندوق تجمیع شود که فعلا تصویب نشده و مجلس به آن رای نداد و مسکوت مانده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی درباره یکسان‌سازی قراردادهای بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر پایه، گفت: این برنامه در حال انجام است تا خدماتی که بیمه‌های مختلف پایه ارائه می‌دهند یکسان شود. شیوه نامه این طرح ارائه شده ولی زمان اجرا هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha