مدیر کل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بررسی و پیگیری برای تاسیس مرکز ترک اعتیاد نوزادان در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این مرکز نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق بوده که وزارت بهداشت در حال انجام آن است.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بررسی و پیگیری برای تاسیس مرکز ترک اعتیاد نوزادان در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این مرکز نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق بوده که وزارت بهداشت در حال انجام آن است.

احمد حاجبی در گفت‌وگو با میزان، درباره مرکز ترک اعتیاد نوزادان اظهار کرد: بحث ترک اعتیاد نوزادانی که به دلیل اعتیاد مادرن خود معتاد به دنیا می آیند ارتباط نزدیکی با شرایط مادر و ایجاد  مراکز ترک برای این دسته از زنان دارد٬ در واقع نوزادان به دلیل وابستگی شدید مادر و نوزاد باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ایجاد و راه اندازی مراکز ویژه به این منظور برای نوزادان در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در برای عملیاتی شدن طرح مورد نظر صورت گرفته اما این کار به دلیل حساسیت هایی که دارد نیازمند کارهای کارشناسی بیشتری است . در واقع برای اجرای چنین ایده ای باید با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری تنگاتنگی داشت.

مدیر کل دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت در خاتمه بااشاره به اینکه اجرای این کار نیاز به زمان دارد به عبارتی اجرای فاز مطالعاتی زمان‌بر است، گفت: تاسیس و گردهمایی یک مرکز کار سخت و پیچیدهای نبوده بلکه با توجه به مطرح بودن و اختصاص داشتن آن به نوزادان باید تدابیر بیشتری را در این راستا اندیشیده شود و این طرح بعد از انجام بررسی های کارشناسانه و علمی دقیق شکل عملیاتی به خود بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha