سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 130556

خوردن شکلات می‌تواند جریان خون را در بخشی از مغز که مسئول حافظه است، تقویت کند و به‌این‌ترتیب بیماری‌های مربوط به زوال عقل را دور کند.

سلامت نیوز: خوردن شکلات می‌تواند جریان خون را در بخشی از مغز که مسئول حافظه است، تقویت کند و به‌این‌ترتیب بیماری‌های مربوط به زوال عقل را دور کند.

به گزارش سلامانه به نقل از سایت «دیلی میل»، نتایج یک تحقیق در دانشگاه کلمبیای آمریکا نشان داد، یکی از مواد موجود در شکلات شاید حتی بتواند تضعیف حافظه در افراد پیر اما سالم را برعکس کند. محققان متوجه شدند، آنتی‌اکسیدانی در کاکائو به نام «فلاوانولس» به بهبود حافظه در افراد مسن کمک می‌کند.


دانشمندان 37 نفر که بین 50 تا 69 سال سن داشتند را زیر نظر گرفتند و به مدت 3 ماه، به آن‌ها فلاوانولس موجود در کاکائو دادند. البته در رژیم گروهی از این افراد، فلاوانولس بیش‌تری وجود داشت. پس از 3 ماه معلوم شد، کسانی که مقدار بیش‌تری فلاوانولس خورده بودند، آزمایش‌های مربوط به حافظه را خیلی سریع‌تر از بقیه انجام می‌دادند.


دانشمندان دانشگاه کلمبیا هم‌چنین می‌گویند، این تحقیق برای اولین بار ثابت می‌کند، یکی از دلایل ضعف حافظه در افراد مسن به خاطر تغییر در بخش خاصی از مغز است و این‌جور ضعف حافظه را می‌توان با رژیم غذایی بهبود بخشید.


نتیجه این تحقیق به‌صورت آنلاین در مجله «Nature Neuroscience» منتشرشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha