رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به وعده هایی که در سالهای گذشته به پرستاران می دادند ولی عملی نمی شد، به تشریح اقدامات وزیر بهداشت دولت یازدهم در حمایت از جامعه پرستاری پرداخت.

آخرین وضعیت پرداخت کارانه پرستاران

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به وعده هایی که در سالهای گذشته به پرستاران می دادند ولی عملی نمی شد، به تشریح اقدامات وزیر بهداشت دولت یازدهم در حمایت از جامعه پرستاری پرداخت.

محمد میرزابیگی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: از 27 سال سابقه حضور در حوزه پرستاری، قریب به 16 سال به صورت مداوم در بالین بوده ام و شرایط سخت پرستاری را درک می کنم. از همین رو، همواره تلاش کرده ام جایگاهی برای ارتقای پرستاری کسب کنم.

وی با بیان این مطلب که گاهی مصلحت ایجاب می کند بخاطر حرفه پرستاری مسائلی مطرح شود که شاید خوشایند برخی نباشد، افزود: من تا زمانی که در رسیدن به خواسته های به حق و قانونی پرستاران موفق نباشم، همچنان منتقد هستم.

میرزابیگی ادامه: تا زمانی که خدمات پرستاری در کتاب ارزشگذاری تعرفه ها قرار نگرفته بود، منتقد این کتاب بودم. ولی وقتی، این اتفاق افتاد و خدمات پرستاری در این کتاب آورده شد، چگونه می توانم همچنان معترض و مخالف باشم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با طرح این سئوال که حالا باید مدافع باشم یا مخالف، تصریح کرد: من باید از وزیر بهداشت تشکر کنم، چون دکتر هاشمی برای حرفه پرستاری وقت گذاشته و نمود آن هم، پیگیری هایی است که وزیر دنبال می کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که در دولت های گذشته وعده هایی به پرستاران داده می شد که به هنگام اجرا، به بهانه نبود بودجه و اعتبار، کار متوقف می شد، تاکید کرد: اما در این دولت، وزیر بهداشت وقتی حرف می زند که کار انجام شده است.

میرزابیگی از قرار گرفتن 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزشگذاری خدمات سلامت خبر داد و گفت: در حال رایزنی و مذاکره هستیم که تعداد این خدمات را به 270 مورد برسانیم.

وی تاکید کرد: با قرار گرفتن خدمات پرستاری در کتاب ارزشگذاری خدمات سلامت، حالا هر رفتاری که دولت و وزارت بهداشت با کتاب داشته باشند، شامل خدمات پرستاری هم می شود و نیازی به بودجه جداگانه نیست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه به سایر اقدامات و تلاش های وزیر بهداشت برای بهبود وضعیت درآمدی پرستاران اشاره کرد و افزود: کاهش بدی های وزارت بهداشت بابت پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران، شاید یکی از مهمترین اقدامات وزیر بهداشت دولت یازدهم است.

میرزابیگی با اعلام اینکه تا سال گذشته پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران با 18 ماه تا دو سال تاخیر پرداخت می شد، گفت: در حال حاضر این وضعیت به دو تا سه ماه رسیده و شاید به صورت موردی، برخی دانشکده های اقماری، دچار مشکل پرداختی هستند.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در اسفند ماه سال 92 بود که وزیر بهداشت بر پرداخت بدهی پرستاران تاکید کرد و رقمی در حدود 880 میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد تا معوقات اضافه کاری و کارانه پرستاران پرداخت شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام اینکه تا حداکثر تا دو ماه آینده شاهد تحول در کارانه دریافتی پرستاران خواهیم بود، افزود: کارانه های جدید از اول آبان باید اجرا شود و پرداختی به پرستاران در قالب معوقات انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنده تفاوت طبقاتی در نظام پرداخت ها و درآمدهای پرستار و پزشک را قبول دارم. اما اگر طرفدار مردم هستیم، نمی بایست دست از کار بکشیم. ما معتقدیم که دریافتی پرستاران با توجه به اینکه پرستاری، حرفه ای سخت و زیان آور محسوب می شود، باید از میانگین حقوق کارکنان دولت بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غضنفر ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    17 1
    بزک نمیر بهار میاد
  • پرستار ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    22 1
    با سلام من یک پرستارم من کارانه نمی خواهم من اجرای قانون را می خواهم خهمان تعرفه گذاری را چرا خدمتی را که من انجام می دهم پزشکی بنویسد و پولش را بگیرد و سپس در قالب کارانه با هزار اما و چرا با منت حق خودم را به خودم بدهند یکی تنها بگوید چرا
    • ماری ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
      15 1
      دقیقا همین طور است که میگویید پزشک جلو چشم ما کارهایی راکه ما انجام داده ایم و اوحتی حضور هم نداشته مهر میزند و کارانه اش را میگیرد این ظلم بزرگی در حق پرستاران است
  • me ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    14 1
    به نام خدا وزیر محترم بهداشت تبریک !!!! شما پیروز شدید امروز که با تاکسی از سر کار به منزل برمیگشتم پیرمرد ضعیف و لاغری که معلوم بود زحمت کشیده و بینواست کنار دستم نشسته بود و در مورد گرانی های اخیر و به خصوص در مورد قیمت نان صحبت میکردند اخرین جمله پیرمرد این بود :(میخوان حقوق پرستارها را سه برابر کنند از گرده ملت میکشنش بیرون ) دیگه تحمل شنیدن نداشتم و پیاده شدم اقای وزیر همین را میخواستید اش نخورده و دهن سوخته این مردم بینوا چه میدانند که ما از انها بینواتریم
  • مژگان ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    10 1
    ا سلام نمیدانم چرا وقتی مسئولین محترم درباره پرستاری صحبت میکنند ٰگوی این پرستاران در مملکت دیگر یا حتی سیاره دیگری هستند !!!برادر از زمان اجرای طرح تحول فقط وعده های تو خالی شنیده ایم و چیزی جز افزایش حجم کار که پیش از این نیز کمرمان را شکسته بود عایدمان نگشته است ! میگویید " اگر طرفدار مردم هستیم نمی بایست دست از کار بکشیم " باید بگوییم ما پرستاران برای اینکه کا همین مردم دردمند بر زمین نماند خود را فدا کردیم و دیده نشدیم ! گرفتار هزار درد جسمی و روحی شدیم !خانواده خود را وقت و بی وقت تنها گذاشتیم و فقط خستگی خود را برایشان به ارمغان بردیم ! وامروز که بعد از سالها حق خود را طلب میکنیم ٰ هر روز وعده های جدید و رنگارنگ و همچنان تو خالی نصیبمان میشود و گاهی نیز به زیاده خواهی محکوم میشویم ! برادر همکار اگر همانطور که مدعی شدید شما هم به مردم فکر میکنید پرستاری را دریابید ! زیرا که ما به مردم می اندیشیم و میبینیم که ادامه روند حاضر جز اسیب به بیمار نتیجه ای ندارد و خودتان میدانید در مورد چه چیزی حرف میزنم ! کمبود شدید نیروی پرستاری و سختی این حرفه در کنار دریافت ناچیز ! چشم خود را به روی واقعیت باز کنید !مشکل اصلی مارا حل کنید ! پاویون شیک پیشکشتان ! دردمان را دوا کنید تا با اسودگی درد مردم را درمان کنیم ! عدالت را اجرا کنید !
  • جواد ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    10 1
    اینکار توهین به کل جامعه پرستاریست و مطمئناعواقب آنرا مردم می پردازند
  • لیلا ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    4 0
    ما اجرای قانون تعرفه بندی را برای همه پرسنل رسمی پیمانی و قراردادی میخواهیم
  • صداي پرستار ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    6 0
    يعني اين تعداد۲۵۰ قلم که وارد کتاب ارزشگذاري شده به ۲۷۰ قلم برسه چي ميشه؟ احتمالا کارانه ي پزشکان به همون نسبت افزايش پيدا ميکنه! خب عزيز دل برادر چرا لقمه رو دور سرت ميگردوني؟ خوش خدمتي بسه ما تعرفه ي خدمات خودمونو ميخوايم و بس
  • علی ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    5 0
    سلام ببخشید پرستاری کی قراره جزو مشاغل سخت بشه.تعرفه گذاری پیشکش
  • مجید ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    3 0
    اخه چرا دروغ میگی...چرا. کجا وریر بهداشت به پرستاران توجه کرده ...کجا.اختلاف 300 برابری نشانه توجه!!!