سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

حمایت از بیماران کلیوی از طریق انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز شامل حمایت های مالی، آموزشی، ارائه راهکارهای سلامت و حل مشکلات آن ها در بحث پیوند و ... است.

سلامت نیوز: حمایت از بیماران کلیوی از طریق انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز شامل حمایت های مالی، آموزشی، ارائه راهکارهای سلامت و حل مشکلات آن ها در بحث پیوند و ... است.


به گزارش سلامت نیوز، مجید کرمی، رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت بیماری کلیوی را یک بیماری خاموش دانست و بیان کرد: متاسفانه برخی از بیماران کلیوی هستند که از بیماری خود اطلاعی ندارند و همین امر موجب پیشرفت سریع بیماری شده و فرد را با بحران جدی مواجه می کند. در برخی موارد فرد زمانی که بین 70تا 80 درصد کارایی کلیه خود را از دست می دهد تازه متوجه بیماری خود می شود که برای پیشگیری از بروز چنین وضعیتی انجام حداقل سالی یکبار آزمایش در این زمینه ضروری است .
 
    وی ادامه داد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز کمک های مالی، درمانی، دارویی و حمایت از خانواده ها؛ چرا که اغلب بیماران سرپرستان خانوار هستند، از جمله حمایت هایی است که توسط این انجمن در استان البرز انجام می گیرد تا امید به زندگی این عزیزان افزایش پیدا کند.
 
    کرمی در ادامه بیان کرد: در استان البرز، شهر کرج بیمارستان ها توسط خیرین ساخته شده است. همچنین بخش دیالیز نیز توسط این عزیزان راه اندازی شده است، که این کمک به بیماران است که راه کرج تا تهران را طی نکنند. چندین سال ما با مشکل عزیمت بیماران به تهران مواجه بودیم که با راه اندازی بخش های دیالیز توسط خیرین در کرج این مشکل برطرف گردید و آن ها دیگر نیازی به حضور در تهران نیستند.
 
    رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز در پایان اظهارکرد: در استان البرز، شهر کرج اغلب بیمارستان ها توسط خیرینی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند، ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha