سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 130587

یک دکترای سلامت سالمندان با اشاره به اینکه اختلال حافظه و بی‌خوابی عامل موثر ابتلای سالمندان به دلیریوم (اختلال حافظه) است، اظهار کرد: بررسی مشکلات حافظه، انجام تمرین‌های حافظه و بررسی محیط فرد می‌تواند موجب بهبود اختلال حافظه شود.

سلامت نیوز: یک دکترای سلامت سالمندان با اشاره به اینکه اختلال حافظه و بی‌خوابی عامل موثر ابتلای سالمندان به دلیریوم (اختلال حافظه) است، اظهار کرد: بررسی مشکلات حافظه، انجام تمرین‌های حافظه و بررسی محیط فرد می‌تواند موجب بهبود اختلال حافظه شود.

دکتر مهتاب علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عدم تحرک، زمین خوردن، بی‌خوابی، عدم تحرک در تخت و بی‌اختیاری ادرار از مشکلات شایع سالمندان در مدت بستری در بیمارستان است، گفت: محیط آرام، تشویق به راه رفتن و انجام فعالیت‌های فیزیوتراپی از اقداماتی است که می‌تواند موجب بهبود عدم تحرک و زمین خوردن سالمندان شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: هنگامی که فرد سالمند در بیمارستان بستری می‌شود باید از وی در خصوص داروهای مصرفی، حمایت‌های اجتماعی، احساس راحتی و امنیت وی سوال‌هایی پرسیده شود. استفاده از عینک، سمعک و جرم‌گیری گوش از مواردی است که برای درمان اختلال‌ بینایی و شنوایی سالمندان بستری در بیمارستان استفاده می‌شود. تزریق واکسن آنفلوآنزا، پنومونی و کزاز می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی در سالمندان شود و هنگام بستری فرد سالمند در بیمارستان باید در خصوص استفاده وی از این واکسن‌ها سوال شود.

وی وضعیت دندان‌ها را یکی از عوامل اصلی مشکلات تغذیه‌ای دانست و تصریح کرد: تجویز کمکی آب و پروتئین می‌تواند منجر به بهبود مشکلات تغذیه‌ای در سالمندان شود. پیشگیری از بی‌اختیاری ادرار، استفاده فرد سالمند از تشک مواج و پیشگیری از بی‌تحرکی می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به زخم بستر منجر شود. بررسی مشکلات حافظه، انجام تمرین‌های حافظه و بررسی محیط فرد می‌تواند موجب بهبود اختلال‌های حافظه شود.

وی در پایان گفت: اختلال حافظه، بی‌تحرکی، کم آبی، بی‌خوابی و اختلال بینایی و شنوایی از عوامل موثر ابتلای سالمندان به دلیریوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha