محققان آمریکایی به تازگی دریافتند که عکس العمل مغز نسبت به غذا، رابطه مستقیمی با اضافه وزن زنان در آینده دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، تصاویر مغزی نشان داده است، افرادی که ضعیف ترین عکس العمل را نسبت به نوشیدن شیربستنی شکلاتی از خود نشان می دهند، خیلی بیشتر از افراد دیگر ،تا یک سال پس از آن در معرض افزایش وزن قرار دارند.
به گفته دانشمندان، عکس العمل ضعیف افراد نسبت به غذا همچنین رابطه مستقیمی با ژنی که عکس العمل مغز نسبت به دوپامین را کنترل می کند، دارد.دوپامین یک نوع ماده شیمیایی است که در کنترل هیجانات نقش مهمی دارد.
تحقیقات جدید نشان می دهد که افرادی که به چاقی بیمارگونه مبتلا هستند از غذاها لذت کمتری می برند.
در دو مطالعه جداگانه که در یکی از آنها 43 دانشجوی دختر بین 18 تا 22 سال و دیگری 33 نوجوان دختر بین 14 تا 18 سال شرکت داشتند، فعالیت قسمت خاصی از مغزشان زمانی که در حال نوشیدن شیربستی شکلاتی یا نوشیدنی بدون طعم بودند اندازه گیری شد.
محققان همچنیین یک متغیر خاص ژنتیکی به نام TaqA1، را که با تعداد کمتری از گیرنده های دوپامین در مغز ارتباط داشتند، مورد آزمایش قرار دادند.
نتیجه آزمایشات حاکی از آن بود که یک سال بعد، افرادی که نسبت به شیربستی عکس العمل کمی نشان دادند، متغیر ژنتیکی اندازه گیری شده در آنها بیشتر در معرض افزایش وزن بود.
تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که افرادی با چاقی بیمارگونه در هنگام خوردن لذت کمی احساس می کنند و برای جبران این مساله بیشتر و بیشتر غذا می خورند و در نتیجه روز به روز بر وزنشان افزوده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha