دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13061

محققان اسکاتلندی به تازگی اعلام کردند که بیماران مبتلا به دیابت نباید به طور مداوم برای جلوگیری از حملات قلبی، آسپرین مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، مجله پزشکی The British، اعلام کرد که به دنبال انجام بررسی ها در یک هزار و 300 فرد بزرگسال انگلیسی که هیچ گونه علائم بیماری قلبی در آنها مشاهده نمی شد، مصرف آسپرین منجر به خونریزی معده شد و هیچ گونه تأثیر مثبتی در آنها نداشت.
تحقیقات جدید در واقع خط قرمزی بر مطالعات پیشین که طی آنها اعلام شده بود بیماران دیابتی برای جلوگیری از ابتلا به حملات قلبی، آسپرین مصرف کنند، می کشد.
با وجود دستاوردهای جدید، محققان اعلام کرده اند که مصرف این دارو هنوز برای گروهی که در معرض خطر بالای برخی بیماری ها قرار دارند، لازم است که می بایست قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
به گفته محققان، در افرادی که پیشتر با حملات قلبی یا سکته مغزی مواجه بودند یا دچار بیماری شریان اکلیلی بوده اند، مصرف آسپرین خطر حمله مجدد را در این افراد تا 25 درصد کاهش می دهد.
بنا بر گزارش های رسیده، بیش از دو میلیون نفر از 40 میلیون مبتلا به دیابت در جهان، در انگلستان زندگی می کنند.
در حدود 80 درصد از افرادی که به دیابت مبتلا هستند بر اثر بیماریهای قلبی عروقی از جمله سکته مغزی و حملات قلبی جان خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha