سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 130621

پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک با تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم نه تنها می تواند در افراد دیابتی نقش به سزایی داشته باشد بلکه در ارتقا سلامت عمومی نیز بسیار مفید است.

سلامت نیوز: پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک با تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم نه تنها می تواند در افراد دیابتی نقش به سزایی داشته باشد بلکه در ارتقا سلامت عمومی نیز بسیار مفید است.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر فرهاد رجب پور مدیر آموزش و پژوهش بنیاد دیابت،در سایت بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت نوشت: بیماران مبتلا به سندرم متابولیک بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری قرار دارند. سندرم متابولیک با 3 ویژگی مشخص می شود که شامل چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و قند خون بالا می باشد. سندرم متابولیک خطر سکته های قلبی و مغزی  و دیابت نوع دو را افزایش می دهد.
 
علاوه بر این سندرم متابولیک با علائم دستگاه ادراری مانند تکرر ادرار، نشت ادرار، افزایش ادرار در شب و احساس عدم تخلیه مثانه همراهی دارد. در واقع علائم ادراری بالا در افراد مبتلا به سندرم متابولیک بیشتر دیده می شوند. نکته قابل توجه این است که علائم ادراری در مردان مبتلا به سندرم متابولیک شدت بیشتری دارند. با توجه به این که افراد دیابتی به اقتضای بیماری خود بیشتر به عفونت ها و مشکلات ادراری دچار می شوند در صورت ابتلا آن ها به سندرم متابولیک این مشکلات می تواند در آن ها تشدید شود ومشکلات عدیده ای را برای آن ها بوجود آورد.

در واقع پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک با تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم نه تنها می تواند در افراد دیابتی نقش به سزایی داشته باشد بلکه در ارتقا سلامت عمومی نیز بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • FARNAZ ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام. شرمنده از حرفایی ک میزنم ولی مجبورم من مشکل دفع ادرار دارم نشت ادرار در حد دو سه قطرا ولی اذیتم میکنه زیادم دستشوی میرم وقتی مدفوع دارم مدام دستشویی میرم لطفا کمکم کنین نمیدونم چیکار کنم؟؟؟