مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان انجام بازرسی از کارگاه‌ها را زمینه ساز شناسایی بیمه‌شدگان و استفاده کارگران از مزایای مختلف این سازمان عنوان کرد.

سلامت نیوز: مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان انجام بازرسی از کارگاه‌ها را زمینه ساز شناسایی بیمه‌شدگان و استفاده کارگران از مزایای مختلف این سازمان عنوان کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید فاضل حیدری بلوکی اظهارکرد:  بازرسی از کارگاهها باعث می شود تا این سازمان بتواند با اعمال نظارت و بازرسی مستمر بر کارگاههازمینه اجرای تعهدات وارائه خدمات خود را فراهم کند.‌
وی گفت: این امر از لوازم قانونی تعهد تأمین‌اجتماعی درخصوص بررسی صحت و سقم افرادی‌ است که لیست بیمه  آنان به سازمان ارسال  می شود و همچنین ضرورت شناسایی بیمه‌ شدگان است.
حیدری بازرسی را از جمله ابزارهای سازمان تأمین‌اجتماعی برای اعمال وظایف قانونی عنوان کرد و گفت: براساس ماده 47 قانون تأمین ‌اجتماعی حدود اختیارات و تکالیف بازرسان تأمین‌اجتماعی و همچنین تکالیف کارفرمایان و نمایندگان قانونی آنان مشخص شده است.
 مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: تعیین نحوه بازرسی و شیوه‌های آن نیز در صلاحیت این سازمان است و این امر منجر به تنظیم بخشنامه‌های مختلف درمورد نحوه بازرسی از کارگاه‌ها شده است.
وی تأکید کرد: کارفرمایان مکلفند صورت مزد، حقوق و مزایای بیمه‌شدگان و همچنین دفاتر و مدارک لازم را درموقع مراجعه بازرس سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار او بگذارند.
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان ضمن بیان این مطلب که بازرسان حق دارند کارگاه‌های مشمول قانون را مورد بازرسی قرار دهند، گفت: آنان می‌توانند برای کسب اطلاعات لازم به هریک از رؤسا و کارمندان و کارگران کارگاه و مراجع ذی‌ربط مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha