نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای مجمع خیرین سلامت گفت: این كار یك امر انسانی و اسلامی است و حتی اگر یك فرد غیرمسلمان هم در این كار فعالیت كند،‌ حداقل این است كه یك كار انسانی انجام داده است.

به گزارش سلامت نیوز، آیت الله مجتهد شبستری افزود: مسئولان و تمامی ارگانها و به خصوص وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی، در این كار یعنی فعالیت در عرصه سلامت، باید خود را با خیرین هماهنگ كنند و محوریت باید با خیرین باشد ولی خیرین هم باید توجه داشته باشند كه با اولویت بندی وزارت بهداشت به احداث و تجهیز مراكز درمانی بپردازند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از عنوانی كه برای این مجمع انتخاب شده است بیان داشت كه این عنوان، عام است و شامل تمامی موارد سلامت از جمله پیشگیری، بهداشت و درمان و ... می‌شود.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه گفت: خیرین عزیز و محترم باید به دور از هیچگونه وابستگی كار كنند و نباید محدود به یك استان باشند و در صورت نیاز باید فرا استانی عمل كنند و فعالیت‌های خیر خود را در همه جا گسترش دهند.

بیگی استاندار نیز كه دراین جلسه حضور داشت ضمن تشكر و قدردانی از هیات، آمادگی خود را جهت حمایت هرچه بیشتر و همكاری نزدیك با مجمع خیرین سلامت استان اعلام كرد.

دكتر خلیلی ریاست دانشگاه علوم پزشكی تبریز نیز در این دیدار به اعلام نیازهای بیمارستانی استان پرداخت و گفت: سعی و تلاش ما در استان این است كه هرچه بیشتر با خیرین همكاری نماییم و آمادگی خود را جهت تامین كادر پزشكی بیمارستانهایی كه توسط خیرین با توجه به اولویت دانشگاه ساخته خواهد شد، اعلام می‌نماییم.

شایان ذكر است، در ابتدای این دیدار نیری دبیر كل مجمع سلامت كشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این مجمع افزود: مجمع خیرین سلامت استان آذربایجان شرقی بیستمین مجمعی است كه در كشور تشكیل شده است و انشاالله تا پایان سال در استانهای باقیمانده نیز این مجمع فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

در این سفر نیز همایشی با حضور خیرین و مسئولان ذیربط برگزار شد كه حاضران در جلسه به ارائه نقطه نظرات و مشكلاتی كه بر سر راه خیرین وجود دارد، پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha