چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 130691

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در کشور های مبتلا به بیماری ابولا با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز در مهار این بیماری در غرب آفریقا گفت، بدلیل پیچیدگی های روش مبارزه با ابولا، این نهاد همچنان به کمک سازمان های بین المللی در این زمینه نیاز دارد.

سلامت نیوز: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در کشور های مبتلا به بیماری ابولا با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز در مهار این بیماری در غرب آفریقا گفت، بدلیل پیچیدگی های روش مبارزه با ابولا، این نهاد همچنان به کمک سازمان های بین المللی در این زمینه نیاز دارد.

دیوید نابارو نماینده ویژه بان کی مون در در کشور های غرب آفریقا روز سه شنبه درپی دیدار اخیر خود از کشور های ابولا زده آفریقایی در یک کنفرانس مطبوعاتی به پیشرفت های چشمگیر تلاش های بین المللی برای مهار و ریشه کن کردن این بیماری اشاره کرد.

وی تاسیس مرکز درمانی نزر کوره در کشور گینه بیسائو، کمک های مالی اتحادیه اروپا و برنامه جهانی غذای سازمان ملل را نمونه بارز مشارکت جهانی در مقابله با این بیماری دانست.

وی یاد آور شد، شمار زیادی از پزشکان صلیب سرخ بین المللی و کارکنان و پرستاران کشور های مختلف جهان در این مرکز برای کمک به مردم این منطقه همکاری می کنند.

وی تاکید کرد، زمانی می توان این بیماری را مهار شده دانست که آخرین فرد مبتلا به ابولا در مان قطعی پیدا کند و پس از 42 روز نشانه ای از سرایت این بیماری به اشخاص دیگر مشاهده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha