نتایج تحقیق دانشمندان کانادایی نشان داد: هورمون بارداری احتمالا به درمان صدمات وارده به اعصاب در اثر ابتلا به بیماری ام اس کمک می کند.

کشف سرنخ های درمان ام اس با استفاده از هورمون بارداری
 به گزارش سلامت نیوز،بررسی محققان دانشگاه "کالگاری" ممکن است پاسخی برای این پرسش باشد که چرا بیماری ام اس در زنان باردار تا حدی بهبود می یابد.

محققان با آزمایش روی موش ها هورمون "پرولاکتین" را کشف کردند که بدن را به تولید "میلین"  وادار می سازد. "میلین" ماده ای چرب است که از سلول های عصبی محافظت می کند. میزان تولید این ماده در بیماران مبتلا به ام اس کاهش می یابد که در پی آن توانایی عصبی برای انتقال پیام ها با اختلال مواجه می شود.

دانشمندان ثابت کردند: "پرولاکتین" مسئول مستقیم  تشکیل "میلین" جدید در مغز و نخاع موش های باردار است. زمانی این هورمون به بدن موش های مبتلا به ام اس تزریق شد، میزان تولید "میلین" نیز در آنها بهبود یافت.

دانشمندان دریافتند: بدن موش های باردار دو برابر از موش های غیر باردار حاوی سلول های تولید کننده "میلین" است و سلول های جدید نیز در طول بارداری تولید می شود.

ام اس نوعی بیماری عصبی است که در پی حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب اطراف "میلین" بروز می کند. این بیماری با نقص احساسی و حرکتی همراه است. یافته های این تحقیق در نشریه "نوروساینس" منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha