رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: اجرای بهینه کتاب ارزشگذاری تعرفه‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم مشارکت قطعی و جدی بیمه‌ها را می‌طلبد که اگر ظرف روزهای آینده بیمه‌ها پای کار نیایند چالش جدی برای بیمارستان‌ها و بیماران ایجاد می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: اجرای بهینه کتاب ارزشگذاری تعرفه‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم مشارکت قطعی و جدی بیمه‌ها را می‌طلبد که اگر ظرف روزهای آینده بیمه‌ها پای کار نیایند چالش جدی برای بیمارستان‌ها و بیماران ایجاد می‌شود.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با عدم رعایت تعرفه‌های جدید از سوی بیمارستان‌های خصوصی و عدم حمایت بیمه‌ها گفت: بیمه‌های خصوصی نسبت به تعرفه‌های جدید و کتاب ارزشگذاری خدمات درمانی پای کار هستند. هفته گذشته جلسه ای با مدیران عامل بیمارستان های خصوصی و معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد و کارگروهی نیز در این رابطه تشکیل شد.

وی ادامه داد: چهار مدیرعامل از بیمارستان های خصوصی مسئولیت پیگیری تفاهمنامه بیمه و بخش خصوصی را برعهده گرفتند و بیمه های تکمیلی اظهار می‌کنند که بر تعهدات خود مبنی بر اجرای تفاهمنامه در مراکز استانی پافشاری دارند.

زالی گفت: در حال تلاش هستیم تا در هر استان با حمایت سازمان نظام‌پزشکی مرکز و هر استان، بستن قراردادهای بیمه تکمیلی تسریع پیدا کند.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور ادامه داد: پس از مصوبه اخیر شورای عالی بیمه که ضرایب استانی K مشخص شد، به سرعت کارها پیش می‌رود و معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی مسئولیت پیگیری تعهدات بیمه‌ای را برعهده دارد، بنابراین ما فکر می‌کنیم ظرف روزهای آینده این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اجرای بهینه کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت و اینکه همزمان بخواهیم افزایش پرداخت از جیب مردم را نداشته باشیم، مشارکت قطعی، جدی و به موقع سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی را می‌طلبد.

زالی گفت: هرگونه اختلال در چنین فرایندی هم می‌تواند باعث نارضایی پزشکان شود و هم پرداخت را از جیب مردم تحت الشعاع قرار دهد، بنابراین با توجه به اینکه در آستانه به پایان رسیدن فصل سوم سال هستیم، باید سازمان‌های بیمه گر حتماً کار خود را سرعت بخشند.

وی در رابطه با مشکل موجود در سازمان‌های بیمه‌گر و عدم اجرای تعهدات از سوی آنها گفت:‌ سازمان‌های بیمه مشکل خود را نقدینگی عنوان می‌کنند، البته از یک ساز و کار درونی استفاده کردند تا بتوانند مشکل نقدینگی خود را حل کنند، اما به هر حال کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت مصوبه هیأت وزیران است و اجرای دقیق آن برای بیمه‌های پایه و تکمیلی الزامی است.

زالی گفت: هم‌اکنون نمایندگان سندیکای بیمه‌گران چهار جلسه فنی با مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی، سازمان نظام‌پزشکی و وزارت بهداشت برگزار کردند و انتظار داریم حداکثر تا 3 هفته آینده تعهدات بیمه‌ای عملیاتی شوند.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از اسناد بیمارستانی روی زمین مانده به طوری که وقتی بیماران با یک بیمه به بیمارستانی مراجعه می‌کنند و پس از درمان باید ترخیص شوند، اگر بیمارستان مبنای خدمات را بر اساس کتاب ارزشگذاری تعیین کرده باشد، باید این اسناد مورد قبول بیمه‌ها هم باشد، در غیر این صورت، چالش جدی برای بیمارستان و بیمار ایجاد می‌شود و بیماران سردرگم می‌شوند.

زالی گفت: قرار شده تا 10 روز آینده کارگروه مشترک بیمارستان‌های خصوصی و بیمه‌ها نتایج کار را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha